کد خبر : 29742
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 مارس 2015 - 21:15

ارتباط استرس وضعیف شدن بینایی

ارتباط استرس وضعیف شدن بینایی

فکری تصریح کرد: برخی از بیماری‎ها وقتی رخ می‎دهد قابل‌پیشگیری نیستند، از این حیث باید ریسک فاکتورها کنترل شود و شیوه زندگی تغییر کند.

به گزارش شبسترنیوز ،یک متخصص چشم گفت: توجه به زندگی سالم و دوری از استرس‎ها علاوه بر رعایت بهداشت، باعث بهتر شدن کارآیی چشم می‌شود.

آرمان فکری در عین حال گفت: اتفاقات و شوک‎های ناگهانی در زندگی نمی‎تواند عاملی بر ضعف یا نابینایی چشم باشد و این موضوع مبنای علمی ندارد، البته ممکن است تاثیرات زودگذری بر روی چشم داشته باشد ولی مادام‎العمر نیستند و باعث نابینایی نمی‌شود.وی با اشاره به اهمیت توجه به بیماری‎های مغز و اعصاب، افزود: بیماری‎های مغز و اعصاب روی چشم اثرگذار است. همچنین استرس‌ها، افسردگی، سکته مغزی، بیماری M.S و تومورها در بیماری‎های چشمی تاثیر دارند و به همین جهت باید نسبت به رفع بیماری‎های زمینه‎ای اقدام کرد.

فکری تصریح کرد: برخی از بیماری‎ها وقتی رخ می‎دهد قابل‌پیشگیری نیستند، از این حیث باید ریسک فاکتورها کنترل شود و شیوه زندگی تغییر کند. همچنین توجه به تغذیه و ورزش و تحرک از ملزومات مهم برای جلوگیری از بیماری‎های اولیه است.

این متخصص یادآور شد: مردم برای داشتن زندگی سالم باید از پیشامدهای استرس‎زا و خود بیمار پنداری دوری کنند و زندگی خود را با آرامش توام کنند؛ چراکه آرامش در زندگی سبب می‌شود فرد در طول شبانه‌روز خواب بهتری داشته باشد و چشم کار آیی مناسب‎تری از خود نشان دهد.

/انتهای پیام

منبع: عصر ايران

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.