کد خبر : 29731
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 مارس 2015 - 11:30

موج جدید بارش باران و برف در کشور

موج جدید بارش باران و برف در کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ضمن تشریح آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت آب و هوای کشور از خبر داد. احد وظیفه درباره آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت آب و هوای کشور طی روزهای آتی گفت: بر اساس نقشه های پیش‌یابی هواشناسی از بعد ازظهرامروز یکشنبه و طی روز دوشنبه با نفوذ جریان‌های سرد شمالی،

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ضمن تشریح آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت آب و هوای کشور از خبر داد.

احد وظیفه درباره آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت آب و هوای کشور طی روزهای آتی گفت: بر اساس نقشه های پیش‌یابی هواشناسی از بعد ازظهرامروز یکشنبه و طی روز دوشنبه با نفوذ جریان‌های سرد شمالی، ضمن کاهش دما در نوار شمالی کشور، در سواحل دریای خزر، دامنه های البرز و بتدریج شمال شرق کشور ابرناکی، بارش باران و برف و گاهی با وزش باد پیش‌بینی می شود.

وی با بیان این‌که دریای خزر نیز طی این مدت مواج خواهد بود، افزود: از ظهر روز سه شنبه با کاهش بارش در نوار شمالی کشور در برخی نقاط مرکز، جنوب، شرق و جنوب شرق کشور و ارتفاعات زاگرس مرکزی ابرناکی، وزش باد، بارش باران و در مناطق مرتفع و کوهستانی بارش برف رخ می دهد که این وضعیت در روز چهارشنبه در مناطق مذکور تداوم داشته و در روز پنجشنبه در جنوب شرق کشور رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از کاهش نسبی دما در نیمه شمالی کشور در روز سه شنبه افزود: در روز دوشنبه در دامنه های البرز مرکزی و شرقی و روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه در برخی نقاط شرق و جنوب شرق وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی می شود.

وی در ادامه بیان کرد: همدان با حداقل دمای منفی 5 درجه سردترین استان کشور در روز دوشنبه خواهد بود و استان هرمزگان نیز با حداکثر دمای 28 درجه سانتیگراد گرم‌ترین استان کشور خواهد بود.

مدیرمرکز پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اینکه وضعیت آسمان تهران در روز دوشنبه نیمه ابری گاهی وزش باد و بارش باران درارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود، افزود: حداقل و حداکثر دمای آن نیز 6 و 16 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود. همچنین در روز سه‌شنبه آسمان پایتخت نیمه ابری درپاره ای نقاط وزش باد شدید در ارتفاعات بارش پراکنده و بتدریج کاهش ابرخواهد بود که حداقل و حداکثر دما با دو درجه افزایش 2 و 10 درجه سانتیگراد بالای صفر پیش‌بینی می‌شود.
منبع :خبرگزاری ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.