کد خبر : 29615
تاریخ انتشار : شنبه 7 مارس 2015 - 22:00

چگونه عملکرد گوشی‌ و تبلت هوشمند خود را بالا ببریم؟!

چگونه عملکرد گوشی‌ و تبلت هوشمند خود را بالا ببریم؟!

اگر از جمله طرفداران سیستم‌عامل اندروید هستید، بهتر است بدانید که این سیستم عامل از هر لحاظ جزو متنوع‌ترین‌ها به شمار می‌آید. برای بهبود عملکرد این دستگاه‌ها باید به چند نکته توجه داشته باشید…

به گزارش شبستر نیوزاگر از جمله طرفداران سیستم‌عامل اندروید هستید، بهتر است بدانید که این سیستم عامل از هر لحاظ جزو متنوع‌ترین‌ها به شمار می‌آید. برای بهبود عملکرد این دستگاه‌ها باید به چند نکته توجه داشته باشید:1. یک برنامه “file manager”نصب کنید
یکی از برتری‌های اندروید به اپل این است که شما می‌توانید مستقیما به فایل‌های سیستم خود دسترسی داشته باشید و یکی از بهترین برنامه‌ها برای این کار، برنامه “ES File Explorer” است. این اپلیکیشن به شما امکان دسترسی به تمام فایل‌ها، فولدر‌ها و دیگر اطلاعاتی را که روی حافظه تبلت و کارت حافظه ذخیره شده‌اند، می‌دهد.وقتی تعداد فایل‌هایی که روی تبلت ذخیره کرده‌اید، زیاد باشد، این برنامه به شدت به کمک شما خواهد آمد و شما برای هر کار لازم نیست مدت زمان طولانی به دنبال یک فایل به خصوص بگردید.

2. ویجت‌های “HD” نصب کنید
تبلت‌ها و گوشی‌های اندروید به طور دلخواه قابل تغییر هستند درحقیقت یکی از دلایل منعطف بودن تبلت‌ها و گوشی‌های اندروید ویجیت‌های آن‌ها به شمار می‌آید. ویجت‌ها راهی هستند تا شکل و شمایل تبلت خود را به دلخواه تغییر دهید و ویجت‌های اچ دی (HD) به شما امکان می‌دهند تا تصاویری با کیفیت بهتر و جذاب‌تر داشته باشید.
با ویجت‌های اچ دی، می‌توانید یک ساعت دیجیتال و پیش بینی آب و هوا را در صفحه اصلی داشته باشید. همچنین می‌توانید یک میانبر برای برنامه‌های مختلف مانند وای فای، نور صفحه و غیره بوجود بیاورید.ویجت‌ها ویژگی منحصر به فردی هستند تا شما بتوانید شکل و شمایل تبلت و گوشی‌هوشمند خود را از دیگران متمایز کنید.

3. عمر باتری را بیشتر کنید
طول عمر باتری یک تبلت یا گوشی هوشمند به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که بیشتر آن‌ها از کنترل شما خارج هستند؛ سایز باتری، سیستم عامل و غیره. اما تنظیماتی نیز وجود دارد که تغییر آن‌ها تاثیر شگرفی بر طول عمر باتری خواهد داشت.

مهم‌ترین مصرف کننده باتری، صفحه نمایش تبلت یا گوشی هوشمند است که می‌توانید با تنظیم نور صفحه، بر طول عمر باتری تاثیر بگذارید. با کمی نور صفحه کمتر، طول عمر باتری افزایش پیدا می‌کند.
اگر از تبلت یا گوشی هوشمند خود در نور مستقیم آفتاب استفاده نمی‌کنید، واقعا احتیاجی ندارید که نور صفحه را به حداکثر برسانید. به طور متوسط، ۵۰ درصد مقدار نور حداکثر برای یک تبلت کافی است.
همچنین خاموش کردن گزینه‌هایی مانند “Bluetooth” و “location access” در حالتی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید نیز به افزایش طول عمر باتری کمک می‌کنند.

4. ویژگی “3DMark” را اجرا کنید
بازی‌های موبایل در سال‌های اخیر رشد چشمگیری در کیفیت و کمیت داشته‌اند. اگر اهل بازی‌های سه بعدی و سنگین هستید، بد نیست اطلاعاتی داشته باشید که کدام بازی به درد تبلت شما می‌خورد و کدام یک از سطح گرافیک دستگاه شما بالا‌تر است. ویژگی “3DMark” در این مورد به شما کمک فراوانی می‌کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.