کد خبر : 29088
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 5 مارس 2015 - 13:16

اگرجامعه زنده بودن شهدا را درک نکند،به جامعه ای مرده تبدیل خواهدشد

اگرجامعه زنده بودن شهدا را درک نکند،به جامعه ای مرده تبدیل خواهدشد

به گزارش شبسترنیوز  حجت السلام ولایی در مراسم یادواره شهدا تسوج و دیزج شیخ مرجان که شب گذشته در مسجدجامع تسوج برگزار شد شهدا را مظاهر قدرت نرم ومنادیان صلح وعشق وعرفان دانسته و گفت: شهدا  درعالم ملکوت زنده دلانی که پیوسته دربارگاه الهی متنعم اند ودرجریان حیات طیبه الهی به جامعه انسانی وتمامی ملتهای آزادی خواه

IMG_0443به گزارش شبسترنیوز  حجت السلام ولایی در مراسم یادواره شهدا تسوج و دیزج شیخ مرجان که شب گذشته در مسجدجامع تسوج برگزار شد شهدا را مظاهر قدرت نرم ومنادیان صلح وعشق وعرفان دانسته و گفت: شهدا  درعالم ملکوت زنده دلانی که پیوسته دربارگاه الهی متنعم اند ودرجریان حیات طیبه الهی به جامعه انسانی وتمامی ملتهای آزادی خواه جهان شور وحرارت می بخشند وانفاس قدسی ومطهر آنان همواره جامعه را عطراگین می نماید .

مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه عاشورا تصریح کرد:  خداوند صفت (حی لایموت ) را تنها به دوستان ومقربان درگاه خود که شهدا هستند  نسبت میدهد واین صفت متعالی فقط تنها امتیاز شهدا وصدیقین است و خداوند متعال  به پیامبر (ص) و عموم انسانها خطاب می دهد که شهدا را مرده نپندارید بلکه آنان زنده اند  ودرمحضر پردودگار متعال روزی می خورند و  اگر جامعه بشری مقام زنده وحی بودن شهدا را درک نکند وشک داشته باشد  به جامعه مرده ای تبدیل می شود که رشد و بالندگی معنوی خود را از دست داده است.

وی ادامه داد:شهدا نماد شرف،انسانیت وملت زنده هستند وفرزندان معنوی ملتهای آزاده وچراغهای نورافشانی هستند که بشریت را درگمراهیها و تاریکی ها وفتنه های پیچیده آخر الزمان به سرمنزل مقصود رهنمون می شوند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه عاشورا با بیان اینکه شهدا سبکبالان دیار عشق ومنادیان ایثار و رهروان همیشه جاوید نهضت سرخ عاشورایندکه اولین خصیصه آنان بصیرت  وتشخیص به موقع است گفت:ما بایداز شهدا ما باید درس بصیرت  وبیداری بگیریم و بصیرت تشخیص مصداق است  لذاکربلای حسینی صرفا یک حادثه واتفاق تاریخی نیست و دربعد زمان وحصار مکان خلاصه نمی شود بلکه جریان ریشه دار واصیل معنوی ومعرفتی  به وسعت تاریخ بشری است  که باقیام امام حسین (ع) شروع شده وبا نهضت سبز فرزندش امام  زمان (عج) تداوم می یابد ویزیدیان وحسینیان هنوز هم حضور دارند لکن باید بتوانیم با بصیرت علوی وحسینی موضع دشمن را تشخیص دهیم .

حجت السلام ولایی  اسلام آمریکائی را شامل گروه  تکفیریها با محوریت (القائده ،طالبان ،داعش وانمصره ،شیعیان تکفیری افراطی با محوریت( عربستان سعودی –بیت شیرازی و اسلام سکولار  دانست.

وی ادامه داد: دشمنان علیه اسلام ناب محمدی واسلام زهرایی موضع گرفته اند و می خواهند سیاستهای شوم استکباری خودرا با  ایجاد تفرقه ودرگیری بین احاد مسلمانان بگسترانند ومسلمانان را دربین خودشان درگیر کنند و  دراین شرایط حساس وپیچیده تاریخی باید مسلمانان جهان اسلام حول محور توحید وپر چم ناب اسلامی جمع شده ونقشه های پلید آنان را خنثی نمایند .

مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه عاشورا در بخش دیگرسخنان خود تصریح کرد:دراین شرایط حساس تاریخی بیش از همه عناصر حزب الهی وبسیجی اسلام  باید با گسترش وتعمیق معنویت وبصیرت افزایی درجامعه افقهای روشنی را درجهت اگاهی بخشی وشناساندن نقشه های پلید دشمنان علیه اسلان ناب بگشایند و توطئه های دشمنان اسلام را به فرصت تبدیل نمایند .

ولایی درپایان اظهار امیدواری کرد که انشالله به برکت خون شهدا ایران اسلامی پرچم بصیرت ومعنویت را درسراسر قله های جهان به اهتزار درخواهدآورد .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 10 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خامنه لی پنج‌شنبه , 5 مارس 2015 - 14:27

باسلام.شهدای گمنام کی به خامنه خواهدرسید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

گمنام پنج‌شنبه , 5 مارس 2015 - 20:27

سلام؛ انشاءالله شهدای گمنام در آخر هفته آینده وارد استان آذربایجان شرقی خواهد شد.

شهروند از تسوج پنج‌شنبه , 5 مارس 2015 - 21:01

ای کاش یکی از شهدای گمنام را به تسوج می دادند و در حیاط مسجد جامع دفن می کردند.

ALi پنج‌شنبه , 5 مارس 2015 - 22:37

آوردن شهید گمنام به تسوج زود است…!

الله بنده سی پنج‌شنبه , 5 مارس 2015 - 23:09

مردم شهید پرور شهرستان شبستر برای استقبال از 4 شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس آماده می شوند.

یا زهرا پنج‌شنبه , 5 مارس 2015 - 23:25

باعرض سلام و خسته نباشید؛ آنهایی که در یادواره شهدای تسوج و دیزج شیخ مرجان حضور داشتند و محفل را نورانی کردند صمیمانه تشکر و قدرانی می نماییم.

شرمنده خون شهیدان جمعه , 6 مارس 2015 - 9:37

تسوجی ها بخوانند!!!
پسرم ۱۷ سال داشت از زیر قرآن ردش کردم و همراه پدرش تا پای قطار رفتیم. رفت، عشق جوانی بود و…
من ۳۲ سال است که هر روزش را گریه می کنم. می گویم کجا رفتی، چطور به یکباره رفتی و خبری نیامد.
من هنوز منتظر یک پلاک، حتی تکه ای از لباس پسرم هستم.
“شادی روح شهید فتح الله مشهدی حسین صلوات”

حسین افتخاری جمعه , 6 مارس 2015 - 10:33

خـدایـا! مـا را شـرمـنـده خـون شـهـدا نـکـن.

فانوس سیس جمعه , 6 مارس 2015 - 11:48

این کلام پروردگار است در قرآن کریم که میفرماید شهدا زنده اند و نزد پروردگارشان روزی میخورند .ایه 169سوره آل عمران.
سخن اینجاست که اگر در زنده بودن شهدا شک داشته باشیم پس در آیات قرآن شک داریم و در سخن پروردگار. واین شک نشان دهنده اعتقاد ضعیف ما خواهد بود.
کسانی که نسبت به شهدا و یادگاران دفاع مقدس بی احترامی میکنند در حقیقت به کسانی که بخاطر دین و قران، خود را فدا کرده اند تو هین می کنند و این، نه از لحاظ عقل و نه از لحاظ منطق درست نیست.
خدایا ما را در شناخت راه صحیح زندگی که مورد پسندت باشد معرفت عنایت فرما.
خدایا کسانی که به خاطر راحتی ما در تلاشند موفق و موید گردان.
خدایا اگر قابل هستیم در ظهور آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف تعجیل فرما.

کرامت جمعه , 6 مارس 2015 - 22:40

زمستان سال 1389 هنگامی که ما مشغول نصب سرامیک کف حسینیه حرم شهدای گمنام بودیم ،زنی با حالت ادب و تضرع به همراه پسر بچه ی 5ساله اش وارد حرم شد و به سمت ما آمد و از کیسه کهنه ای که همراه داشت، قطعه النگوی طلا را بیرون آورد و اصرار داشت که به عنوان نذر برای شهدای گمنام تحویل ما دهد. امتناع ما از گرفتن آن طلا باعث شد که او علت نذر خود را چنین بیان کند:
چندی پیش پسرم دچار بیماری ناشناخته ای شد که پزشکان تنها راه درمان او را عمل جراحی تشخیص دادند، که هزینه عمل بیش از توانم بود. یک روز خیلی دل‌مرده و ناامید از این اتفاق پیش آمده به حرم شهدای گمنام آمدم و با حالت تضرع ایشان را واسطه قرار دادم تا اگر فرزندم شفا پیدا کند تنها دارایی ام را نذر حرمشان کنم. پس از مدتی به دکتر مراجعه کردم و با کمال تعجب گفتند که هیچ اثری از آن بیماری نیست و هیچ نیازی به جراحی دیده نمی شود و این را جز کرامات شهدا نمی دانم…

راوی: رزمنده بسیجی عباس نادری (از خادمین حرم شهدای گمنام شهر بُنک بوشهر)