کد خبر : 28053
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 فوریه 2015 - 12:54

شهروندان گوشت مرغ بالای 1800گرم را نخرند

شهروندان گوشت مرغ بالای 1800گرم را نخرند

رئیس اداره دامپزشکی شبستر از ممنوعیت عرضه گوشت مرغ با وزن بالای 1800گرم خبرداد.

???????????????????????????????به گزارش شبسترنیوز دکتر غلامی رییس اداره دامپزشکی شهرستان شبستر در گفتگو با خبرنگار شبستر نیوز با اعلام ممنوعیت فروش مرغ با وزن بیشتر از1800گرم گفت:مرغ ارزان ترین نوع گوشت در اکثر کشورها است و از نظر درصد پروتئین نیز جز با ارزش ترین گوشت ها محسوب می شود و در مقایسه با نمونه های مشابه جزو کم چربی ترین محصولات بوده و هضم آن نسبت به گوشت قرمز آسان تر می باشد.
وی افزود:بیشتر مرغداران از مزایای کشتار مرغ در سنین پایین آگاه هستند، اما به دلیل اختصاص قیمت بالاتر به مرغ های درشت تر در کشتارگاهها، ترجیح می دهند مرغ ها را در سنین بالاتر به کشتارگاه تحویل دهند. یکی از موانع صادرات گوشت مرغ در ایران وزن بالاتر از حد استاندارد و کیفیت پایین لاشه ها از نظر درصد چربی است که در صورت اجرای این طرح به شرایط استاندارد لاشه طیور برای صادرات نزدیک خواهیم شد.
غلامی در بخش دیگرسخنان خود اظهارکرد:چون تولید مرغ با وزن و سن بالاتر با هزینه تمام شده بالاتری انجام می شود و به دلیل هدفمندسازی یارانه ها و افزایش قیمت حامل های انرژی، مرغداران باید تغییراتی در سیاست های پرورشی خود اعمال کنند تا توان رقابت در بازار را از دست ندهند و توصیه شده است افرادی که مشکل چربی خون بالا و کلسترول دارند از مرغ های جوان استفاده کنند زیرا هرچه سن پرنده کمتر باشد، تجمع چربی به خصوص اسیدهای چرب اشباع شده که خطرات حمله قلبی را در انسان افزایش می دهد، بیشتر می شود، بنابراین کشتار مرغ در سنین پایین تر هم از نظر تولید کننده و هم از نظر مصرف کننده مناسب است.
رئیس دامپزشکی شبستر خاطرنشان کرد:در اجرای طرح مناسب ترین سن کشتار مرغ های گوشتی مواردي مانند بهبود ضریب تبدیل خوراک و افزایش راندمان تولید، اقتصادی شدن تولید، افزایش تعداد دوره های پرورش و استفاده بیشتر از ساختمان و تاسیسات، کاهش هزینه های استهلاک، کاهش درصد دستمزد کارکنان در هزینه گوشت تولیدی، افزایش تقاضا برای جوجه یک روزه و کاهش طول دوره پرورش و پایین آمدن هزینه های هر دوره از جمله مزایای اجرای این طرح است.
وی کاهش میزان دان مصرفی از طریق بهبود ضریب تبدیل دان، کاهش تلفات و کاهش هزینه دارو و درمان، کوتاه شدن زمان برگشت سرمایه، کاهش قیمت تمام شده هر کیلوگرم گوشت، مناسب شدن بسته بندی و آماده شدن شرایط اولیه برای صادرات، افزایش کیفیت گوشت و تردی آن و کاهش درصد چربی لاشه را از دیگر مزایای اجرای این طرح ذکر کرد.
غلامی در بخش پایانی گفتگو خود فرهنگ استفاده از مرغ درشت و اعتقاد بیشتر مردم به اینکه لاشه های کم وزن بیمار هستند و به همین دلیل زودتر ذبح شده اند و همچنین علاقه مندی رستوران ها و جوجه کبابی ها به استفاده از مرغ های درشت را از محدودیت های اجرای طرح مناسب ترین سن کشتار مرغ های گوشتی برشمرد.
???????????????????????????????

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

ر-ی یکشنبه , 22 فوریه 2015 - 18:23

معمولادرفروشگاههاوزن مرغهابیشترازدوکیلومیباشد.امیدوارم دراینده مرغداریها مفادبخشنامه رارعایت نمایند.که نظارت مسئولین رامی طلبد.پرورشدهندگان مرغ گوشتی میگویندوزن بیشترمرغ برایشان صرفه بیشتردارد.

محمد پنج‌شنبه , 28 ژانویه 2016 - 22:24

هه هه