کد خبر : 27986
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 فوریه 2015 - 22:15

انتشار تصویری متفاوت از خلیفه داعش در زندان عراق +عکس

انتشار تصویری متفاوت از خلیفه داعش در زندان عراق +عکس

به گزارش شبسترنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، این تصویر که در سال 2004 به ثبت رسیده، به دوره‌ای مربوط می‌شود که بغدادی در اردوگاه بوکای عراق زندانی بود. در این تصویر بغدادی با عینک و یونی‌فرم زردرنگ زندانیان آن اردوگاه مشاهده می‌شود. شبکه سی بی اس آمریکا با انتشار

به گزارش شبسترنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، این تصویر که در سال 2004 به ثبت رسیده، به دوره‌ای مربوط می‌شود که بغدادی در اردوگاه بوکای عراق زندانی بود.
در این تصویر بغدادی با عینک و یونی‌فرم زردرنگ زندانیان آن اردوگاه مشاهده می‌شود. شبکه سی بی اس آمریکا با انتشار این تصویر چنین توضیح داد که بغدادی یکی از 12 سرکرده گروه‌های تروریستی بود که در این اردوگاه زندانی بود.
زندان بوکا در مقایسه با دیگر زندان‌های آمریکا در عراق، یکی از بدترین و دشوارترین آنها توصیف شده است.
بغدادی که در آن روزها و پیش از دستگیری، کارمند سادۀ یکی از دانشگاه‌های عراق بود، به همراه چند مظنون دیگر توسط آمریکایی ها بازداشت شد و به مدت ده ماه (از فوریه تا دسامبر 2004) در این زندان به سر برد.
انتشار تصویری متفاوت از خلیفه داعش در زندان عراق +عکس
ابوبکر بغدادی که نام اصلی او بنا بر اعلام وزارت کشور عراق، “ابراهیم عواد ابراهیم السامرائی” است، نزدیک به سه سال در زندان‌های آمریکا در عراق محبوس بود و در 2006 آزاد شد. به نظر می‌رسد سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی در همان دوره او را برای عهده‌دار شدن یکی از پیچیده‌ترین مأموریت‌های تاریخ معاصر، شناسایی و انتخاب کردند.
بنا بر اسناد منتشر شده از سوی ادوارد اسنودن، کارمند سابق سازمان جاسوسی آمریکا، بغدادی بخشی از دوره آموزش و توجیه خود را در “اسرائیل” گذرانده است.
بغدادی در 2010 فرماندهی “داعش” را که ادامه دهنده راه القاعده در عراق بود بر عهده گرفت و سرانجام در تابستان 2014 همگان را به بیعت با خود فراخواند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.