کد خبر : 25339
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 فوریه 2015 - 3:49

عنوان مقاله برتر در دومین همایش پژوهشهای کاربردی ریاضی فیزیک

عنوان مقاله برتر در دومین همایش پژوهشهای کاربردی ریاضی فیزیک

به گزارش شبسترنیوز،مقاله عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی  واحد شبستر در دومین همایش ملی پژوهشهای کاربردی در ریاضی و فیزیک که در دانشگاه تهران برگزار شد از سوی کمیته علمی به عنوان مقاله برتر در بخش سخنرانی برگزیده شد. به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی واحد شبستر؛ مقاله دکتر علیرضا پاک نژاد با

Paknezhad-2به گزارش شبسترنیوز،مقاله عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی  واحد شبستر در دومین همایش ملی پژوهشهای کاربردی در ریاضی و فیزیک که در دانشگاه تهران برگزار شد از سوی کمیته علمی به عنوان مقاله برتر در بخش سخنرانی برگزیده شد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی واحد شبستر؛ مقاله دکتر علیرضا پاک نژاد با عنوان “بررسی پاشندگی موج الکترومغناطیسی در پلاسمای نسبیتی مغناطیده ی سرد” در دومین همایش ملی پژوهش های کاربردی در ریاضی و فیزیک که در مورخه2 بهمن 1393 در دانشگاه تهران برگزار شد از سوی کمیته علمی به عنوان مقاله برتر در بخش سخنرانی برگزیده شد.
در این مقاله برهمکنش موج الکترومغناطیسی با پلاسمای مغناطیده سرد بررسی شده و- در يك رهيافت جديد و با استفاده از تئوري اختلال، رابطه پاشندگي و سرعت فاز موج الكترومغناطيسي در يك پلاسماي مغناطيده غيرخطي، بدست آورده شده است.
نتایج تحقیق نشان داده كه اعمال ميدان مغناطيسي عرضی خارجي در پلاسما، مانع انتشار موج بعد از فركانس، قطع مي شود و اين در حالي است كه در مورد پلاسماي غيرمغناطيده، هيچ نوع محدودیتی برای انتشار موج وجود ندارد.
نتایج حاصل از این مقاله در تحقیقات مرتبط با برهمکنش لیزر با پلاسما و گداخت هسته ای حائز اهمیت است.
علیرضا پاک نژاد استادیار گروه فیزیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر بوده و تا کنون 25 مقاله در کنفرانس های ملی ایران و 3 مقاله خارجی در همایش های بین المللی ارائه کرده است.
وی تاکنون 7 مقاله ISI-WOS ؛ 8 مقاله علمی-پژوهشی و 3 طرح پژوهشی خاتمه یافته در کارنامه پژوهشی خود دارد.
d
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.