کد خبر : 24746
تاریخ انتشار : شنبه 24 ژانویه 2015 - 18:40

پسماند تصفیه شده تبریز به دریاچه ارومیه منتقل می شود

پسماند تصفیه شده تبریز به دریاچه ارومیه منتقل می شود

شهردار تبریز گفت: برنامه‌ریزی شده است در سال آتی ۴ متر مکعب در ثانیه از پسماند تصفیه شده شهر تبریز برای احیای این دریاچه منتقل شود و با بهره‌گیری از پیشنهاد کارشناسان حتما وضعیت این دریاچه رو به بهبودی می‌رود.

۲۰۱۵۰۱۱۰۱۲۳۱۵۳-n00066546-tبه گزارش شبسترنیوز به نقل از آذرقلم ، شهردار تبریز گفت: برنامه‌ریزی شده است در سال آتی ۴ متر مکعب در ثانیه از پسماند تصفیه شده شهر تبریز برای احیای این دریاچه منتقل شود و با بهره‌گیری از پیشنهاد کارشناسان حتما وضعیت این دریاچه رو به بهبودی می‌رود.

دکتر صادق نجفی در دیدار با هیئت پارلمانی جمهوری فدرال آلمان با شهردار تبریز اظهار داشت: تبریز شهر اولین‌ها با دارا بودن ظرفیت‌های فراوان فرهنگی، اقتصادی و گردشگری است و از مهم‌ترین شهرهای تاثیرگذار در این حوزه‌ها به شمار می‌آید.
شهردار تبریز با ابراز علاقمندی مدیریت شهری برای حضور سرمایه‌گذاران و گردشگران آلمانی به تبریز گفت: پروژه کلان شهری همچون مترو، تراموای شهری، احداث هایپر مارکت‌ها و مکان‌های گردشگری و تجاری و انواع دیگر پروژه‌ها در زمینه زیرساخت‌های شهری امکان همکاری‌های مشترک را افزایش می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: آماده‌ایم از تکنولوژی‌های مختلف و بروز برای توسعه شهر تبریز بهره بگیریم چنانچه با استفاده از دستگاه‌ها و تکنولوژی ساخت کشور آلمان در حال اجرای یکی از مهم‌ترین قسمت‌های بی آر تی در سطح شهر هستیم.
نجفی از کارشناسان آلمانی خواست تا تجربیات خود را در مورد دریاچه ارومیه و احیای آن بازگو کنند و افزود: برنامه‌ریزی شده تا در سال آتی ۴ متر مکعب از پسماند تصفیه شده شهر تبریز برای احیای این دریاچه منتقل شود و با بهره‌گیری از پیشنهاد کارشناسان حتما وضعیت این دریاچه رو به بهبودی قرار می‌گیرد.
در این دیدار خانم کلاود یاروت نایب رئیس مجلس جمهوری فدرال آلمان به عنوان سرپرست این هیئت با تشکر از میهمان‌نوازی شهرداری تبریز افزود: هوای بسیار خوب و استفاده بهینه انرژی و شهر تمیز از شاخصه‌هایی هست که مورد توجه من در تبریز قرار گرفت.
وی ادامه داد: یکی از اهداف مهم سفر ایجاد صلح و دوستی و نقش ایران برای فعال کردن نقش خود در منطقه است.
نایب رییس مجلس جمهوری فدرال آلمان افزود: با این هیئت به دریاچه ارومیه خواهیم رفت تا راهکارهای حل مشکل این دریاچه را بررسی کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

فانوس سیس شنبه , 24 ژانویه 2015 - 22:00

ببینیم و تعریف کنیم.این هیئت المانی هم مطمئنا تا ۱۰۰ تا نبره یکی به ما ارفاق نمیده.

اهل چُستر یکشنبه , 25 ژانویه 2015 - 6:31

ننه قمرهم ازمشکلات دریاچه اطلاع دارد.وراه حلش را واردکردن چند ملیون مترمکعب اب ازکشورچین میداند.چه نیازی به هیئت المانی داریم؟

تبریزی یکشنبه , 25 ژانویه 2015 - 14:53

به بچه ها گفته ام درهرشبانه روز چندباربیشتربه دستشوئی بروندتامشکل دریاچه زودترحل شود!!!