کد خبر : 24064
تاریخ انتشار : شنبه 17 ژانویه 2015 - 17:17

شهرک اختصاصی صنعت مس در تسوج احداث می‌شود

شهرک اختصاصی صنعت مس در تسوج احداث می‌شود

فرماندار شبستر از احداث موزه صنایع دریایی در بندر شرفخانه در راستای توسعه گردشگری، خبر داد و گفت: شهرک اختصاصی صنعت مس در تسوج با اعتبار ۵۲ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی را در راستای توسعه صنایع معدنی احداث خواهد شد.

۱۳۹۳۰۷۲۸۱۱۰۳۰۹۱۲۳۸۸۱۴۶۳به گزارش شبسترنیوز به نقل از تسنیم ،سعید کاشانی ظهر امروز در بیست و سومین شورای برنامه‌ریزی استان آذربایجان‌شرقی، که در رابطه با بررسی سند تدبیر و توسعه شهرستان شبستر برگزار شد، اظهار داشت: سند تدبیر و توسعه به عنوان کارگاه آموزشی در شهرستان‌ها باعث شد تا حداقل مدیران شهرستان در مسیر تحولی فکری قرار گرفته و انگیزه ایجاد شده و باعث شود تا از ظرفیت‌های دانشگاهی به خوبی استفاده شود و نخبگان و سازمان‌های مردم و نهاد و ممتخصصان بهره‌مند شویم.

وی در رابطه با تشریح سند تدبیر و توسعه شهرستان شبسترافزود: شهرستان شبستر با دارا بودن ۱۲۴ هزار و ۴۹۹ نفر جمعیت ۳٫۳۴ درصد از جمعیت استان را به خود اختصاص داده است.

کاشانی در رابطه با نرخ با سوادی شهرستان شبستر، افزود: نرخ باسوادی شهرستان ۷۹٫۷۶ درصد است که رتبه ۹ را در استان به خود اختصاص داده است.

فرماندار شبستر در رابطه با بحث نیروی شاغل در شهرستان تصریح کرد: بر اساس آمار سال ۹۰ – ۳۹ هزار و ۸۲۳ نفر از جمعیت شهرستان شاغل بوده و یک هزار و ۹۵۶ نفر نیز از جمعیت را افراد بیکار تشکیل می دهند که بعد از کلیبر دومین شهرستان است که میزان بیکاری کم است.

وی ادامه داد: ۴۱ هزار و ۷۷۹ نفر از جمعیت شهرستان را افراد فعال تشکیل می‌دهد و همچنین نرخ مشارکت در شهرستان ۳۹٫۳۲ درصد است.

کاشانی، در خصوص بحث آمار واحد های صنعتی و اشتغال در آن، بیان گفت: در شهرستان شبستر ۶۱۹ واحد کارگاه های صنعتی وجود دارد که ۱۱ هزار و ۱۲۳ نفر در این واحدها مشغول به کار هستند.

وی در ادامه نزدیکی به مرکز استان و منطقه آزاد و همجواری با استان آذربایجان‌غربی و منطقه آزاد ماکو و واقع شدن در مسیر ترانزیت  ایران و اروپا و وجود ۷ شهرک و ناحیه صنعتی،  وجود معادن خاک رس و وجود مراتع غنی و تنوع گیاهی،  بالا بودن ظرفیت  تولیدات دام و طیور و وجود بخش خصوصی توانمند  و حضور فعال سازمان‌های مردم نهاد را از قابلیت های شهرستان شبستر عنوان کرد.

فرماندار شبستر، در خصوص تنگناهای پیش روی شهرستان گفت: کاهش آب دهی و شور شدن آب چاه‌ها و قنوات  وافت سطح اب‌های زیرزمینی و دفع نامناسب پسماندها و آلودگی محیط زیست و کمبود صنایع تبدیل و فرآوری محصولات باغی و دامی و خشک شدن دریاچه ارومیه و گسترس ریزگردهای نمکی را به عنوان تنگناهای پیش روی شهرستان نام برد.

وی افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده ۳ هسته کلیدی اصلاح الگوی کشت و آبیاری و همچنین توسعه گردشگری و توسعه صنایع معدنی مشخص شده است.

کاشانی اظهار داشت: در خصوص اصلاح الگوی کشت طرح توسعه کشت گلخانه ای به وسعت ۱۰ هکتار با اعتبار یک صد و ۵۰ میلیارد ریال از سال ۹۴ آغاز خواهد شد و کشت زعفران به عنوان کشت جایگزین در ۱۵ هکتار با اعتبار یک صد و ۸۰ میلیارد ریال انجام خواهد شد.

وی از احداث موزه صنایع دریایی در بندر شرفخانه در راستای توسعه گردشگری، خبر داد و افزود: همچنین شهرک اختصاصی صنعت مس تسوج با اعتبار ۵۲ میلیارد ریال  توسط بخش خصوصی را در راستای توسعه صنایع معدنی احداث می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.