کد خبر : 24061
تاریخ انتشار : شنبه 17 ژانویه 2015 - 17:01

احداث موزه صنایع‌دریایی در بندر شرفخانه/ ایجاد شهرک اختصاصی صنعت مس در تسوج

احداث موزه صنایع‌دریایی در بندر شرفخانه/ ایجاد شهرک اختصاصی صنعت مس در تسوج

به گزارش شبسترنیوز به نقل از فارس، سیدسعید کاشانی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان که به بررسی اسناد تدبیر توسعه شهرستان‌های شبستر، بناب و جلفا اختصاص داشت، اظهار داشت: شبستر دارای ۱۲۴ هزار و ۴۹۹ نفر جمعیت یعنی ۳٫۲۴ درصد جمعیت استان است  که از این تعداد ۴۱ هزار و ۷۷۹ نفر را

۱۳۹۳۰۷۲۸۱۱۰۳۰۹۱۲۳۸۸۱۴۶۳به گزارش شبسترنیوز به نقل از فارس، سیدسعید کاشانی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان که به بررسی اسناد تدبیر توسعه شهرستان‌های شبستر، بناب و جلفا اختصاص داشت، اظهار داشت: شبستر دارای ۱۲۴ هزار و ۴۹۹ نفر جمعیت یعنی ۳٫۲۴ درصد جمعیت استان است  که از این تعداد ۴۱ هزار و ۷۷۹ نفر را جمعیت فعال، ۳۹ هزار و ۸۲۳ نفر را شاغلان و یک هزار و ۹۵۶ نفر را نیز افراد بیکار تشکیل می‌دهند.

وی افزود: ۳۷٫۶۵ درصد شاغلین شبستر در بخش کشاورزی، ۲۶٫۶۹ درصد در بخش صنعت، ۳۰٫۳۴ درصد در بخش خدمات و ۵٫۳۲ درصد نیز در سایر بخش ها اشتغال دارند.

کاشانی سطح زیر کشت اراضی زراعی شبستر را ۱۹ هزار و ۵۳۴ هکتار عنوان کرد و ادامه داد: میزان تولیدات سالانه زراعی شهرستان ۱۳۵ هزار و ۲۲۸ تن، تولیدات باغی ۸۲ هزار و ۷۶۵ تن و تولیدات دامی نیز ۴۵ هزار و ۴۶۴ تن است.

فرماندار شبستر با بیان اینکه تعداد واحدهای صنعتی شبستر ۶۱۹ واحد و شاغلان در این واحدها ۱۱ هزار و ۱۲۳ نفر است که از این حیث جایگاه سوم استان را به خود اختصاص داده‌ایم، اضافه کرد: این شهر ۴ شهرک صنعتی با ۲۱۸ واحد مستقر و ۱۸۸ واحد فعال، ۲ ناحیه صنعتی با ۱۲ واحد مستقر و ۹ واحد فعال  و ۲۲ معدن فعال با ۳۱۷ نیروی شاغل دارد.

وضعیت راه‌های شهرستان شبستر

وی ابراز داشت: طول مجموع راه‌های شبستر ۴۹۶٫۶ کیلومتر بوده که ۶۰٫۵ کیلومتر بزرگراه، ۷۳٫۳ کیلومتر راه‌های اصلی و ۱۸٫۳ کیلومتر نیز راه‌های فرعی شهرستان را شامل می‌شود.

این مسئول تعداد بیمارستان‌های شبستر را یک واحد با ۷۳ تخت، تعداد درمانگاه‌ها ۶ واحد، خانه بهداشت ۵۸ واحد، مرکز بهداشتی ۱۹ واحد و تعداد پزشک و دندانپزشک شهرستان را ۸۱ نفر اعلام کرد.

قابلیت‌ها و تنگناهای شهرستان شبستر

کاشانی قابلیت‌های شهرستان شبستر را نزدیک به مرکز استان، همجواری با استان آذربایجان‌غربی و منطقه آزاد ماکو، واقع شدن در مسیر ترانزیتی، وجود ۶ شهرک و ناحیه صنعتی، وجود معادن فراوان خاک رس و وجود معادن غنی مس دانست.

وی کاهش آبدهی و شور شدن چاه‌ها، دفع نامناسب پسماندها و آلودگی محیط زیست، کمبود صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات باغی و دامی و خشکی دریاچه ارومیه و گسترش ریزگردهای نمکی را تنگناهای این شهرستان قلمداد کرد.

هسته‌های کلیدی سند تدبیر توسعه شبستر

فرماندار شبستر اصلاح الگوی کشت، توسعه صنایع معدنی مس و استفاده از ظرفیت صنعتی شهرستان را هم هسته‌های کلیدی شبستر خواند و جمع اعتبارات پیش‌بینی شده هسته‌های کلیدی را ۴ هزار و ۸۶۵ میلیارد ریال برآورد کرد.

فرماندار شبستر از احداث موزه صنایع دریایی در بندرشرفخانه برای توسعه گردشگری، خبر داد و گفت: شهرک اختصاصی صنعت مس در تسوج با اعتبار ۵۲ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی برای توسعه صنایع معدنی احداث می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

بهزاد یکشنبه , 18 ژانویه 2015 - 21:48

سلام خبر شما منتشر شد