کد خبر : 23994
تاریخ انتشار : شنبه 17 ژانویه 2015 - 1:16

مدیر کاروان یا عضو شورای شهر!

مدیر کاروان یا عضو شورای شهر!

این روزها شاهد برخی تحولات در شهرستان شبستر هستیم که جا دارد به صورت جدی توسط مسئولان ارشد شهرستان بررسی و حل و فصل شود.

۱۱۱به گزارش شبسترنیوز ، این روزها مسائلی در بین محافل عمومی شهرستان شبستر پیچ و خم می خورد که لازم است طی موارد زیر به اطلاع مسئولان محترم برسانیم، تا شاید چاره ای باشد در عمل.

مدیر کاروان یا عضو شورای شهر!

شنیده ها حاکی از آن است که متاسفانه بعضی از اعضای شورای اسلامی در برخی شهرهای شهرستان شبستر در قالب مدیر کاروان پی در پی به سفرهای زیارتی مکه و کربلا عازم می شوند؛ آقای شورا که خود را منتخب مردم می دانید، باید بدانید که مردم شما را انتخاب کرده اند تا به امور شهری و مشکلات آن رسیدگی کنید نه برای مدیریت کار دیگر! شما به عنوان یک مسئول در این شهر باید به وظایف قانونی خود پایبند بوده و در چارچوب مسئولیت خود عمل کنید.

مسئله دیگری که باید بررسی شود این است که فضای حاکم در برخی از شهرها نشان می دهد که در بین برخی از اعضای شورای اسلامی شهرها جو اختلافات حاکم شده و گویا همدلی و تلاش برای حل مشکلات شهرها از بین رفته است که مطمئناٌ به ضرر این شهرها و مردم تمام خواهد شد.

اعضای شورای شهر در هر منطقه ای به عنوان منتخبان مردم در پارلمان محلی بایستی بدور از هرگونه لابی گری و اختلافات احتمالی به وظایف قانونی خود عمل نموده و با کنار گذاشتن اختلافات درونی خواسته های مردم را در حیطه وظایف قانونی و مدیریت شهری عملیاتی کنند.

این در حالی است که رهبر معظم انقلاب ۱۶تیرماه سال‌جاری در دیدار مسئولان نظام تأکید فرمودند: بعضی‌ها روی اعصاب مردم این‌قدر راه نروند – که آدم مشاهده می‌کند – امنیت فکری و ذهنی برای مردم مهم است؛ فضای دعوا و فضای اختلاف را افزایش ندهند، تشدید نکنند.» و در جای دیگر می فرمایند: شورای اسلامی شهر باید علاوه بر نظارت بر شهرداری و هدایت آن، حمایت هم بکند و کارها براساس تفاهم، برادری و داشتن وظیفه مشترک به پیش‌رود.»

محل خدمت هر مسئولی سکونتگاه اوست! صرفا جهت اطلاع!

* در حالی که حدود یک سال و چهار ماه از آغاز بکار شورای اسلامی دورچهارم می گذرد و قانون با قاطعیت با شوراهایی که در محل حوزه انتخابیه خود سکونت نداشته باشد برخورد نموده و تبصره ۲ ماده ۲۶ شوراها اصلاحی مصوب ۸۶/۸/۲۷ بیان می نماید اعضای شوراها باید در محدوده حوزه انتخابیه سکونت اختیار نمایند و تغییر محل سکونت هر یک از اعضای شورا از محدوده حوزه انتخابیه به خارج از آن، موجب سلب عضویت خواهد بود.
بر این اساس آنطور که پیداست همچنان برخی از اعضای شوراهای اسلامی شهرستان در محل شهر یا روستای مورد نظر سکونت ندارند و باید دید مسئول پیگیری و اجرای این قانون در شهرستان شبستر چه کسی است؟؟؟ هر مسئولی به خصوص شورای شهر برای اینکه بر اوضاع شهرستان واقف باشد باید در همان شهر و یا منطقه سکونت داشته باشد در غیر اینصورت شرمنده مردم خواهد بود!

بهمن بهزادسیس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 24 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲۴
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دانشجو ی شندی شنبه , 17 ژانویه 2015 - 7:45

نویسنده محترم : شوراهای محترم اسلامی که خود را باید با قانون منطبق کنند و از مردم و برای مردم باشند و نه به فکر جاه و مقام و مادیات متاسفانه نه تنها بعضی از آنها در محل سکونت خود زندگی نمیکنند و نه متاسفانه مرجع رسیدگی به این امر که همان فرمانداری محترم میباشد توجهی به این امر نمیکند و مردم دست به کاغذ دنبال شوراهای محترم میگرددند در شهر ما سه نفر از اعضای محترم شورا در شهر دیگری زندگی میکنند من نمی دانم وقتی کسی شهری را برای زندگی خود و خانواده مناسب نمیبیند چطور میخواهد مشکلات شهر را رصد کند فرمانداری چرا رسیدگی نمیکند وقتی مراجعه میکنیم اصلا رسیدگی نمیکنند و ما را با شورا درگیر میکنند و شوراهای محترم کینه ما را به دل میگیرند و کار ما را راه نمی اندازند آفرین بر شما نویسنده سطور که با شجاعت مشکلات مردم را مطرح می فرمایید

ss شنبه , 17 ژانویه 2015 - 8:41

سپاس از بچه های عزیز شبستر نیوز.
به مصایب خوبی اشاره کردید و بسیار بجا.
ایجاد هماهنگی بین شوراهای منطقه و رسیدگی به مسایل آنان با مردم یا با همدیگر جزو مسوولیت های چه کسی است؟

ناشناس شنبه , 17 ژانویه 2015 - 8:42

باسلام،
شوراها باید بکوشند که گره مردم را باز کنند نه این‌که گره‌ها را زیادتر کنند. شوراها باید سعی کنند که مصوباتشان صددرصد اسلامی باشد!!!

روح الله شنبه , 17 ژانویه 2015 - 8:47

شوراها به فکر حل مشکلات شهر و روستا نیستند، بلکه به فکر منافع خود هستند…

شبسترنیوز شنبه , 17 ژانویه 2015 - 11:05

با سلام ای کاش قید بعضی رو انتخاب کنین خیلی افراد شریف در این شوراها هستن که به فکرمشکلات مردم هستند.

ناشناس شنبه , 17 ژانویه 2015 - 10:34

آی گل گفتی شبسترنیوز واقعا کارتون درسته حرف دل مردم رو میگین اونایی که شوراها در هنگام انتخابات میگفتن چقدرشون رو عملی کردن؟؟؟؟

ضد داعش شنبه , 17 ژانویه 2015 - 10:40

عاغای شورا چرا این کارو میکنی ،بده نکن،هم پول خودت وهم پول مردمو مببری میدی به آل سعود ،اون میده به داعش ،داعش میره چاقو میخره سرشیعیان رو میبره،اگه دروغ میگم بگین……

امیر شنبه , 17 ژانویه 2015 - 11:00

تابوده همین بوده این چیز تازه ای نیست .اعضای شورا جزعروسکی بیش نیستند .چه شورایی هیچکس به فکر این مردم نیست همه فکر جیبشونو میکنن بی خودی خودتونو خسته نکنید.

شبسترنیوز شنبه , 17 ژانویه 2015 - 11:12

با سلام و تشکر دوست عزیز به صورت کلی نمیشه اینطوری گفت خیلی شوراها هستن شریف و به فکرمشکلات مردم وقت و حتی مال خودشون هم در این راه میگذراند و در حل مشکلات مردم تلاش میکنند.

صمد شنبه , 17 ژانویه 2015 - 12:10

اعضای محترم شورای شهر تسوج با دقت بیشتر مشکلات را رسیدگی کنند…

پژمان شنبه , 17 ژانویه 2015 - 12:20

سلام علیکم، متاسفانه برخی اعضای شورای شهر مشکلات مردم و توسعه شهر و روستا را احساس نمی‌کنند و برخی شوراها جای حل مشکلات به دنبال صندلی نرم هستند. نمی‌دانم در آن دنیا چگونه می‌خواهند جوابگوی عملکرد خود باشند…!

تسوج شنبه , 17 ژانویه 2015 - 12:30

سلام؛ آقا بهزاد از بابت انتشار مطلب فوق تشکر می نمایم.

فانوس سیس شنبه , 17 ژانویه 2015 - 18:02

جناب بهزاد عزیز خوب نوشتی ولی فقط پوزخندی از طرف همین بعضی از شوراها دریافت میکنی چون همینا بازم در دوره های بعدی انتخابات نفر اول یا دوم خواهند بود..

شبستر شنبه , 17 ژانویه 2015 - 22:55

سلام
برخی از اعضا که از شغل معلمی آمدند آنقدر ذوب ریاست هستند که دیگه نمیرسند سر کلاس درس حاضر شوند.حالا چه کسی جوابگوی این دانش آموزان بی چاره خواهد بود.

بماند...سیس یکشنبه , 18 ژانویه 2015 - 0:02

ستارخان در خاطراتش میگوید: من هیچوقت گریه نکردم چون اگرگریه میکردم آذربایجان شکست میخورد. اما در زمان مشروطه یکبار اشک ریختم . یکبار آن زمان که ۹ماه بود در محاصره بودیم بدون آب بدون غذا . ازقرارگاه آمدم بیرون. مادری را دیدم با کودکی در بغل . کودک ازفرط گرسنگی به سمت بوته علفی رفت و بدلیل ضعف شدید بوته را باخاک ریشه میخورد.باخودم گفتم الان مادر کودک مرافحش میدهد ومیگوید لعنت به ستارخان. اما مادر، فرزند رادر آغوش گرفت و گفت: ” اشکالی ندارد فرزندم، خاک میخوریم اما خاک نمیدهیم .” آنجا بود که اشک ازچشمانم سرازیر شد …

شندآباد یکشنبه , 18 ژانویه 2015 - 8:46

سه نفر از پنج نفر شورا در شهر خود ساکن نیستند پس فرمانداری چرا رسیدگی نمیکند ؟

سیس یکشنبه , 18 ژانویه 2015 - 18:08

ظاهرا این اسکان شوراها در شهرهای خودشون معضل همه شهرهاست… نمیدونم اگه شهر مورد نظر شورا ها امکانات نداره یا مثلا دیگه نمی پسندن،چرا میان شورا ی اون شهر میشن؟؟؟؟؟؟؟

شبستر دوشنبه , 19 ژانویه 2015 - 12:52

البته باید توجه شود که شورا بودن شغل نیست و کسی رو نمیشه به صرف انجام شغلی در کنار شورا بودن محکوم کرد حالا اینکه یکی بیمه داره یکی نونوایی داره یکی مهندسه یکی … و یکی هم کاروان زیارتی میبره دلیل نمیشه بگیم شورا وظایف خود را عمل نمی کند چون یا باید شورا به عنوان شغل در سیستم خدمات کشوری ثبت شده و به اعضا شورا حقوق ثابت داده بشه و یا در این سیستم فعلی نمیشه برای این موضوع انتقاد کرد
اما اینکه برخی شورا در محل وظیفه ساکن نیستند قابل رسیدگی است و فرمانداری باید رسیدگی و افراد فوق را مجبور به سکونت در محل وظیفه نماید و یا در صورت سرباز زدن انها را عزل نماید
و در نهایت اینکه تا بوده اختلاف نظر و حتی درگیری ها در شورا بودند چون افراد متخصص انتخاب نشدن و بیشتر قبیله ای و با توجه به تعصبات انتخاب شدن در نتیجه از وحدت و همدلی و انجام وظیفه چیز زیادی در بساط نیست و راهش هم اینه که شما رسانه ها بیشتر فرهنگسازی کنید و مردم رو اگاه کنید که به صرف پسرخاله بودن و هم محله ای بودن و همشهری بودن و … رای ندهند و افراد رو بر حسب تخصص انتخاب نمایند تا به چنین دعواهایی پایان داده بشه

جواب به "شبستر" دوشنبه , 19 ژانویه 2015 - 16:02

جناب شبستری مگر شما تلویزیون ایران را خدای ناکرده نگاه نمی کنید. هر روز میگن عضویت در شورا شغل است و سلزمان بازرسی هم این را می گوید. رضازاده نمی تواند برای رئیس فدراسیون بودن، کاندید شود چون عضو شوراست. حالا اینجا فرمانداری کاری با این کارها ندارد؛ بماند. بای بای

شبستر دوشنبه , 19 ژانویه 2015 - 20:55

اقای جوابگو شغل تعریف خاصی دارد از جمله اینکه فرد باید فلان ساعت در هفته کار کند و فلان قدر حقوق پایه داشته باشد در حالیکه شوراها نه الزامی به کار مشخص دارند و نه حقوق ثابت و فقط برای جلسات برگزار شده حق جلسه دریافت میکنند پس حتی اگر برای مباحث سیاسی رضازاده یا هر کس دیگری را از کار کردن به خاطر عضویت در شورا منع کنند دلیل بر شغل بودن شورا نیست اگر شما فیش حقوقی مبنی بر پرداخت ثابت ماهانه به هر یک از شوراهای شهر و روستا بیاری من حرف شمارا قبول میکنم
در مورد بحث قانونی اش هم تاکنون محل نزاع بوده و تعین نشده است که شورا شغل هست یا خیر برای مثال این خبر که عضو کمیسیون شوراهای مجلس اعلام کرده عضویت در شورا شغل نیست :
http://www.icana.ir/Fa/News/234983
البته برخی دیگر نیز مصاحبه کردند و گفتند عضویت در شورا شغله ولی باید شورای نگهبان در اینباره نظر قطعی بده که هنوز نداده است

شبستر دوشنبه , 19 ژانویه 2015 - 23:52

اقای جوابگو به بنده اگر عضویت در شورا شغل هست لطفا یک نمونه فیش حقوقی اعضا شورا را به ما نشان دهید؟؟؟‌ شغل تعریف خاصی دارد از جمله اینکه باید مقدار مشخصی کار انجام شود (مثلا هفته ای ۳۰ یا ۴۰ ساعت) و حقوق پایه ثابت و مشخصی داشته باشد که شورا هیچکدام از این دو را ندارد و تنها جلساتی برگزار شده و حق جلسه به اعضا شورا پرداخت میشه پس نباید عضویت در شورا شغل محسوب بشه در مورد مسائل قانونیش هم همچنان اختلافه و برخی مسئولین اون رو شغل می دونند و برخی مانند این افراد شغل نمی دونند و باید شورای نگهبان اظهار نظر کنه در این باره :
http://www.yjc.ir/fa/news/5022892/%D8%B9%D8%B6%D9%88%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%A7-%D8%B4%D8%BA%D9%84-%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%BE%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%A8%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%A7%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D8%B3%D9%87-%D8%B4%D9%86%D8%A8%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D8%AD%D8%B6%D9%88%D8%B1-%D8%B4%D9%87%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%B4%D9%88%D8%AF
http://www.khanevarzesh.com/news/detail/%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D9%88%DB%8C-%D8%AA%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D8%B0%D9%88%D8%A8-%D8%A2%D9%87%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B4%D9%87%D8%AF-%D9%84%D8%BA%D9%88-%D8%B4%D8%AF/1498/view/
http://www.afkarnews.ir/vdcf1tdmew6dcva.igiw.html
http://www.farhangnews.ir/content/89075
http://www.farhangnews.ir/content/89075

ناشناس سه‌شنبه , 20 ژانویه 2015 - 4:03

سلام متشکر از شبسترنیوز که حرف مردم رو میگه دوست عزیز دقت کنین اولا مدیرکاروان بودن شغل اینا نیست و اکثر شوراهای محترم کارمند هستند و جالبش اینجاست بعضی هاشون بعد اینکه به شورا انتخاب شدن مدیر کاروان شدند و اگه کسانی که قبل اینکه شورا شوند مدیر کاروان بودند حرف شما درست ولی بعضی مواقع ساخت و پرداخت هایی می شود و دلیل این مدیرکاروان شدن معلوم نیست

انسانم آرزوست دوشنبه , 19 ژانویه 2015 - 16:12

شورا ها امروزه جناحی عمل میکنند و تنها هدفشان که بایستی انعکاس مشکلات مردم و شهر و روستا باشه اگه هدف مشترک همگی باشه اونوقت شاهد دودستگی یا چند دستگی نخواهیم بود اما نبود وحدت در هر شورا نشانگر این هست که هدف مشترک نیست
متاسفانه در بحث اقامت در شهر دیگر خود فرمانداری و دستگاه تشخیص صلاحیت غیر قانونی عمل کرده و تعریف بومی و غیر بومی بودن رو نادیده گرفته
بهمین خاطر الانم نمیتونه واکنش نشون بده
بیچاره ملتی که باید کاغذ و نامه بدست دنبال اینجا و انجا بگردندند… .

سیس B چهارشنبه , 21 ژانویه 2015 - 0:57

سلام خسته نباشید اقا بهزاد تمام همشهریان عزیز از شما برادر بسیجی که پرو خط رهبری هستی متشکریم که خوب نوشتید ایا این شوراها مثله اقای کاشفی خدا رحمتش کند هستند که هر سال در مسجد جامع به مردم کار های که انجام می یدادن ولی اینها نمی توانند کار کند یکی به عراق یکی عربستان سصودی یا نقطه