کد خبر : 23872
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 15 ژانویه 2015 - 2:19

شهید دانش آموز علی بهاری

شهید دانش آموز علی بهاری

به گزارش شبسترنیوز شهیدعلی بهاری درسال۱۳۳۹درشهرستان شبسترودریک خانواده مذهبی ومتوسط دیده به جهان گشودِ،ازهمان کودکی ضمن اشتغال به تحصیل ازآنجا که احساس  می کرد ،پدرش درتأمین  هزینه های امرارو معاش و ارتزاق و معشیت خانواده به کمک وی نیازدارد،فلذا در اوقات تعطیلی وعصرهابعد ازفراغت ازمدرسه پدررادرکارکشاورزی و امورات روزمره همراهی می نمود. مهربانی وسربزیر بودن

۱۱۱۱۱به گزارش شبسترنیوز شهیدعلی بهاری درسال۱۳۳۹درشهرستان شبسترودریک خانواده مذهبی ومتوسط دیده به جهان گشودِ،ازهمان کودکی ضمن اشتغال به تحصیل ازآنجا که احساس  می کرد ،پدرش درتأمین  هزینه های امرارو معاش و ارتزاق و معشیت خانواده به کمک وی نیازدارد،فلذا در اوقات تعطیلی وعصرهابعد ازفراغت ازمدرسه پدررادرکارکشاورزی و امورات روزمره همراهی می نمود.

مهربانی وسربزیر بودن شهیددربین همسایگان و آشنایان زبانزدعام وخاص بوده وبه نیکی ازاو یادمی کنند.همزمان باشروع جنگ تحمیلی،شهیددرکلاس اوّل دبیرستان گلشن رازشبسترمشغول تحصیل بودکه با توجه به علاقه قلبی ولبیک گفتن به امروفرمایش امام(ره)سبب گردیدتاحضوردرجبهه حق علیه باطل ودفاع ازتمامیت ارضی میهن اسلامی رادرآن مقطع زمانی به ادامه تحصیل ترجیح دهد و همراه باکاروان عاشقان ولایت َبه یگان های آموزشی عزیمت وپس ازدوره فشرده آموزشی عازم گردید.

شهید درطول مدت حضور در جبهه کراراً برادرکوچک و خواهران خودرا به اطاعت از فرامین حضرت امام( ره)وانجام فعالیت در پشت جبهه وشرکت درفرایض دینی وشرکت در نماز جمعه وکلاس های آموزشی وکلاس های قرآن توصیه وسفارش می نمود .

درایام مرخصی برای همسن وسالان خود ازحضور در جبهه وشور وشوق و ایثارگریهای رزمندگان اسلام وخاطرات جنگ صحبت می کرد.

شهید علی بهاری در عملیات سنگین وتن به تن مرحله آزاد سازی بستان وبلندی های الله اکبرشرکت داشته و ازدلاوری هاوا ز خود گذشتگی های بسیجیان وارتشیان در عقب راندن  دشمن زبون و تا دندان مسلح رژیم بعثی و متجاوز عراق از خاک پاک ایران  اسلامی وآزادسازی شهر بستان  و به اسارت گرفتن بیش از ۲۰۰۰نفر از نیروهای دشمن وانهدام ماشین جنگی صدام در منطقه عملیاتی خاطرات جذاب  و بیاد ماندنی تعریف می کرد.
شهید علی بهاری پس از ۱۸ ماه حضور ایثارگرانه وفداکارانه در جبهه های نبرد حق علیه باطل،سرانجام درتاریخ ۶۰/۱۱/۲۹ ودر منطقه عملیاتی چزابه در اثر انفجار خمپاره دشمن واصابت ترکش ،ندای حق رالبیک گفته وبه فیض شهادت نایل گردید ونامه هاودست خط ها وسفارشات شهید هنوز الگوی رفتاری خانواده اش است .

 روحش شاد

……

جاد دارد دانش آموزان شهرستان شبستر و خصوصا هم مدرسه ای های شهید علی بهاری  ضمن الگو گیری از شهدای دانش آموز توجه کنند که این شهدا هم می توانستند درسشان را ادامه بدهند و به جنگ نروند ولی غیرتشان اجازه نداد و به جبهه های ایثار و مقاومت رفتند .

شهدا، رفته اند و رسالتی از جنس آگاهی و حرکت را بر دوش ما باقی گذاشته اند. شهادت، مرز زمین و آسمان است و شهدا، مرزبانان هماره بیداری. شهیدان، پیامبران حماسه انسان اند که ما را مسئولیتی ممتد که در لحظه لحظه زندگی مان جاری است، نازل فرموده اند.

وظیفه ما در قبال شهدا شناخت آنان و خودسازی است که این خودسازی، مبارزه با نفس است که این همراه با بینش سیاسی، مذهبی، فرهنگی است و  باید برای انجام وظیفه در برابر شهدا حق را از باطل تشخیص و از آن حمایت کنیم و اگر حمایت از حق با از دست دادن جان همراه است باید جان را در طبق اخلاص قرار دهیم.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سولتان جمعه , 16 ژانویه 2015 - 20:22

یه شهید ۲۱ساله چه جوری میتونسته دانش اموز باشه ….یه نفر جواب بده ؟

شبسترنیوز جمعه , 16 ژانویه 2015 - 20:34

سلام کامل بخونین متن رو در کلاس اول دبیرستان به جنگ رفته و ۱۸ ماه اونجا بوده