کد خبر : 23035
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 ژانویه 2015 - 17:46

خط آهن ایران به عراق متصل می شود

خط آهن ایران به عراق متصل می شود

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان آنکه قرارهای نهایی اتصال راه آهن ایران به عراق فردا (پنجشنبه)در مرز شلمچه نهایی خواهد شد، گفت: با اتصال آن زوار ایرانی می توانند در همه ایام به خصوص اربعین حسینی با راه آهن به کربلا سفر کنند. به گزارش شبسترنیوز به نقل از ایرنا محسن پورسید

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان آنکه قرارهای نهایی اتصال راه آهن ایران به عراق فردا (پنجشنبه)در مرز شلمچه نهایی خواهد شد، گفت: با اتصال آن زوار ایرانی می توانند در همه ایام به خصوص اربعین حسینی با راه آهن به کربلا سفر کنند.

به گزارش شبسترنیوز به نقل از ایرنا محسن پورسید آقایی روز چهارشنبه در حاشیه یازدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع در جمع خبرنگاران، به دستور رییس جمهوری برای به نتیجه رسیدن سریع این طرح اشاره کرد و افزود: احداث پل بر روی رودخانه اروند و ایجاد ۳۰ کیلومتر خط آهن(بین شلمچه تا بصره) از مهمترین اقدامات برای اتصال خط آهن دو کشور است.

وی طول پل لازم برای احداث روی رودخانه اروند را حدود ۷۰۰ متر اعلام کرد و اظهار داشت: این پل با همکاری مشترک ایران و عراق ساخته خواهد شد که بخشی از هزینه های ساخت آن به عهده طرف عراقی است.

پورسیدآقایی تاکید کرد که باید حدود ۳۰ کیلومتر خط آهن بین شلمچه تا بصره ساخته شود که طرف عراقی متعهد به اجرای آن شده است.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران به ظرفیت جایجایی بار و مسافر این حوزه اشاره کرد و گفت: ظرفیت فعلی حمل بار از این طریق ۳۵ میلیون تن در سال است که قصد داریم این میزان را طی هشت سال به ۱۹۸ میلون تن افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه در این مدت توان جابه جایی مسافر نیز باید از ۲۶ به ۵۸ میلیون نفر افزایش یابد، اظهار داشت: در آن صورت وضعیت راه آهن دگرگون خواهد شد و شاهد تحولی شگرف در این بخش خواهیم بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.