کد خبر : 22894
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 6 ژانویه 2015 - 15:40

اعطاء بیش از ۵۸۰۰ سند مالکیت به واحدهای مسکونی روستائی شهرستان هشترود

اعطاء بیش از ۵۸۰۰ سند مالکیت به واحدهای مسکونی روستائی شهرستان هشترود

بیش از ۵۸۰۰ سند مالکیت در روستاهای هشترود و نظرکهریزی صادر شده و به صاحبان آنها اعطا شده است.

به گزارش شبسترنیوز به نقل از پیک هشترود، نادر نسترین معاون عمران روستائی بنیاد مسکن استان آذربایجان شرقی در مراسم اهدای استاد مالکیت ساختمانهای روستای باباکندی کوه از توابع بخش مرکزی شهرستان هشترود گفت: یکی از شاهکارهای نظام جمهوری اسلامی ایران در بخش توسعه روستائی بحث تهیه سند برای ساختمانهای روستائی است و در این راستا نزدیک به ۳۱۸ هزار واحد مسکونی در مناطق روستائی استان قرار دارند که برای ۱۹۶ هزار فقره آنها سند مالکیت صادر شده است.

وی اظهار کرد: ۳۲ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان بهسازی و مقاوم سازی شده اند که برای سال آتی نیز طرح هائی با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال پیش بینی کرده ایم.

نسترین افزود: نزدیک به ۱۰۰ درصد ساختمانهای این روستا مقاوم سازی شده اند که این نشان دهنده فرهنگ و شعور بالای روستانشینان ماست.

بهمن مهرانی رئیس بنیاد مسکن شهرستان هشترود هم گفت: بیش از ۵۸۰۰ سند مالکیت در روستاهای هشترود و نظرکهریزی صادر شده و طبق برنامه ریزی در سال ۹۴ کلیه روستاهای بالای ۲۰ خانوار تحت پوشش اعطاء سند مالکیت خواهند بود.

وی افزود: تا کنون ۴۵۰۰ فقره وام مسکن روستائی در شهرستان اعطا شده که بیش از ۴۱۰۰ مورد آنها به مرحله نهائی احداث رسیده اند و امیدواریم این عدد را به ۵ هزار فقره برسانیم.

حجت الاسلام رشادی امام جمعه هشترود نیز این حمایت از روستانشینان را واجب دانشت و افزود: مسئله اشتغال این قشر نیز باید بدست خود آنها حل شود. روستانشینان می توانند با ایجاد تعاونی های مختلف راه مهاجرت از روستا را بگیرند و باعث آبادانی منطقه نیز باشند.

حسن مستفید فرماندار هشترود نیز گفت: بر اساس چشم انداز ۲۰ ساله باید فاصله بین روستاها و شهرها کمتر شود و همه باید تلاش کنیم در این مسیر قدم برداریم. در سند تدبیر توسعه شهرستان هم به بخش روستائی توجه خوبی شده و برنامه ریزی های مناسبی برای توسعه روستاها در نظر گرفته شده است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.