کد خبر : 22883
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 6 ژانویه 2015 - 16:50

ارتباط سال تولد با خطر چاقی

ارتباط سال تولد با خطر چاقی

محققان بر این باورند که با تغییرات مداوم شرایط زیست محیطی این رابطه ی ژنتیکی میتواند به عنوان عامل خطرناک ابتلا به بیماری هایی مانند چاقی عمل کند و زندگی بشر را به مخاطره بیاندازد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، تحقیقات اخیر دانشمندان نشان می دهد که سال تولد نوزادان می تواند بر ابتلای آنها به

محققان بر این باورند که با تغییرات مداوم شرایط زیست محیطی این رابطه ی ژنتیکی میتواند به عنوان عامل خطرناک ابتلا به بیماری هایی مانند چاقی عمل کند و زندگی بشر را به مخاطره بیاندازد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، تحقیقات اخیر دانشمندان نشان می دهد که سال تولد نوزادان می تواند بر ابتلای آنها به چاقی موثر باشد.

دکتر روزنکویست می گوید: مولفه های زیست محیطی مانند روند رشد غذا های گیاهی و فعالیت های محیط کار میتواند بر ژنتیک افراد تاثیر گذار باشد.

تحقیقات پیشین رابطه میان ژن FTO و چاقی را توضیح داده اند و در حال حاضر محققان بیمارستان عمومی ماساچوست، در مطالعات جدید خود تاثیر سال تولد بر خطر ابتلا به این بیماری را اثبات کرده اند.

محققان در این پروژه بر اثر متقابل ژن و محیط زیست در گروه های مختلف مردم دنیا متمرکز شده اند که رصد های آنها نشان می دهد که تغییرات زیست محیطی در طول زمان بر ژنتیک افراد موثر است.

محققان برای درک بهتر اینکه در گروه های سنی مختلف این تاثیر چگونه رخ می نماید، در یک مطالعه ی طولانی مدت از سال ۱۹۷۱ تا ۲۰۰۸ میلادی داده هایی را برای این بررسی گردآوری کردند.

در طول این مطالعه ۸ بار از شرکت کنندگان شاخص توده بدن ، BMI،گرفته شد و تیم تحقیقاتی به بررسی ارتباط میان BMI و FTO پرداختند.

طی این بررسی مشخص شد این ارتباط در افراد متولد سال ۱۹۴۲ به بعد به مراتب قوی تر از افراد مسن تر است.

دکتر جیمز نیلز می گوید: ما متوجه شدیم که ارتباط بین ژن چاقی و شاخص توده بدن به طور قابل توجهی در سال های مختلف تفاوت می کند. در نتیجه نشان دادیم که این  ممکن است رابطه ای قوی میان محیط و ساختار فیزیکی بدن باشد که فارغ از شرایط خانوادگی، بستگی زیادی به زمان تولد افراد دارد.

محققان بر این باورند که با تغییرات مداوم شرایط زیست محیطی این رابطه ی ژنتیکی میتواند بعنوان عامل خطرناک ابتلا به بیماری هایی مانند چاقی عمل کند و زندگی بشر را به مخاطره بیاندازد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.