کد خبر : 22845
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 6 ژانویه 2015 - 1:20

رضا یزدانی از قهرمانی در جهان می‌گوید

رضا یزدانی از قهرمانی در جهان می‌گوید

به گزارش  باشگاه خبرنگاران، رضا یزدانی این روزها مشغول تمرین است تا خود را برای مسابقات جام جهانی کشتی آزاد در تهران آماده کند. رقابت‌هایی که در کنار کشتی فرنگی برگزار می‌شود و ایران فرصت دارد تا بار دیگر قهرمانی جهان را در تهران تجربه کند. یزدانی که از فنی‌ترین کشتی‌گیران کشور است دلایل خاصی

به گزارش  باشگاه خبرنگاران، رضا یزدانی این روزها مشغول تمرین است تا خود را برای مسابقات جام جهانی کشتی آزاد در تهران آماده کند. رقابت‌هایی که در کنار کشتی فرنگی برگزار می‌شود و ایران فرصت دارد تا بار دیگر قهرمانی جهان را در تهران تجربه کند. یزدانی که از فنی‌ترین کشتی‌گیران کشور است دلایل خاصی برای فاصله گرفتن کشتی‌‌گیران از اجرای فنون اصیل کشتی دارد اما معتقد است باز هم ایران قهرمان جام جهانی خواهد شد.

چه عاملی باعث شده که کشتی‌گیران ایرانی کمتر از فنون اصیل کشورمان استفاده می‌کنند؟

ببینید کشتی حال و حاضر دنیا ضریب اشتباهش پایین آمده است. خیلی سخت شده و برای کشتی گیران پیاده کردن فنون بسیار دشوار گشته است. یک کشتی‌گیر بایستی از لحاظ بدنی و روحی و روانی شرایط بسیار خوبی داشته باشد که متاسفانه این شرایط را مسئولین برای بچه‌های کشتی پیاده نکردند که انتظار فنون بکر را دارند. اینکه بخواهند کشتی‌گیران در بهترین فرم موجود کشتی بگیرند به نظر من توقع زیادی است.

یعنی مسئولین نتوانستند رضایت خاطر شما را فراهم کنند؟

اگر کار شاقی برای بچه‌های تیم ملی کشتی کرده‌اند بیایند آن را اعلام کنند. کشتی همیشه مظلوم واقع شده حتی بعد از قهرمانی جهان در بوداپست مجارستان زمانی که کاروان تیم ملی وارد فرودگاه امام خمینی شد و منتظر استقبال مسئولان بودیم انگار که این تیم اوت شده بود حتی یک نفر هم به دیدار ما نیامده بود. در حالی که کشتی بعد از ۴۸ سال قهرمانی دنیا را به دست آورده بودیم.

یک بار این اتفاق رخ داد. اما در مرتبه‌های بعدی شاهد استقبال خوبی از کشتی‌گیران بودیم.
به هر حال این اتفاق در کنار دیگر اتفاقات دغدغه‌های فکری زیادی برای کشتی‌گیر به وجود می‌آورد که روند پیشرفت کشتی‌گیران را متوقف می‌کند. اگر در میدان‌های بزرگ مثل بازی‌های آسیایی و المپیک توقع بیشترین مدال را از کشتی داریم باید نگاه ویژه‌ای به این ورزش شود. شرایطی حاصل شود که کشتی‌گیران با تمرکز کامل روی تشک بروند. همچنین فدراسیون کشتی با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم می‌کند که طبیعتا بر روی عملکرد کشتی گیران تاثیر منفی می‌گذارد.

اگر این مشکلات برطرف شود کشتی‌گیران توانایی برآورده کردن انتظارات را دارند؟

مگر در طول تاریخ این موضوع را ثابت نکرده‌ایم. مسئولان ورزش دغدغه‌های مالی را از کشتی‌گیران بگیرند آن وقت توقع قهرمانی در تمامی میادین را از ما داشته باشند. توقع کشتی‌های زیبا با فنون بکر و اصیل، پیروزی‌های متوالی و مدال‌های خوشرنگ المپیک و جهانی؛ همه این‌ها به دست آوردنی است به شرطی که تمام تمرکز کشتی‌گیران معطوف به مسابقات باشد. هر چند به رغم آنکه نیمی از انتظارات ما هم برآورده نشده باز هم شاهد این هستیم که کشتی بیشترین مدال را برای ایران به ارمغان می‌آورد.

بسیاری معتقدند دربازی‌های آسیایی اینچئون در نبود تیم‌های بزرگی چون روسیه کشتی‌گیران کار سختی برای کسب مدالهای طلا نداشتند؟

ببینید خیلی از کشتی‌گیران در مسابقات جهانی مدال می‌گیرند اما در بازی‌های آسیایی در همان دور نخست حذف می‌شوند. حمید سوریان نابغه کشتی فرنگی جهان دو دوره در بازی‌های آسیایی حضور پیدا کرده و موفق به کسب مدال نشده است. حسن رحیمی قهرمان جهان هست و در بازی‌های آسیایی حتی به جمع ۴ نفر پایانی نرسیده است. اگر بازی‌های آسیایی ساده‌تر بود که همه کشتی‌گیران ایرانی مدال می‌گرفتند. در بازی‌های آسیایی تیم‌ها با تمام قدرت می‌آیند و همه تلاش‌شان را می‌کنند. برخی تیم‌ها نفرات اصلی خود را به مسابقات جهانی نمی‌فرستند تا در بازی‌های آسیایی با آمادگی کامل حاضر شوند. این نشان‌دهنده حائز اهمیت بودن این رقابت‌ها برای تمامی تیم‌ها است.

کیفیت مسابقات لیگ را چطور دیدید؟

به نظرم مسابقات لیگ از همه لحاظ کیفیت سال‌های قبل را نداشت اما باید روی آن کار شود تا نقاط ضعف آن برطرف گردد. کشتی ایران نیازمند لیگی پر قدرت و جذاب است که با آن بتوان خیل علاقه‌مندان به ورزش اول کشور را به سالن‌های برگزاری رقابت‌ها کشاند. ولی وقتی سقف قراردادها پایین می‌آید و کشتی‌گیران با ذوق و شوق روی تشک نمی‌روند شاهد توجه کمتر مردم به مسابقات هستیم. امیدوارم بعد از این با توجه بیشتر به کشتی شاهد رونق بیشتر این ورزش پرطرفدار باشیم.

کشتی ایران نیازمند حضور مربی غیرایرانی است؟

اگر نظر مرا بخواهید هرگز ما چنین نیازی نداریم. مربیان ایرانی بهترین مربیان کشتی جهان هستند. آنها صاحب سبک هستند و معتقدم مشکل ما جای دیگری است که به آن اشاره کردم. ما نیازمند توجه و رسیدگی بیشتر مسئولان ورزش کشور هستیم. جوایز و پاداش‌هایی که کشورهایی نظیر روسیه، گرجستان و آذربایجان به کشتی‌گیران خود می‌دهند را با ما مقایسه کنید. به این نتیجه می‌رسید که ما در صورت توجه مالی بیشتر دغدغه‌های کمتری خواهیم داشت.

نظرت در خصوص مسابقات جام جهانی کشتی چیست؟

علیرغم همه مشکلاتی که وجود دارد باز هم می‌توانیم قهرمانی جهان را در هر دو رشته فرنگی و آزاد تکرار کنیم. بچه‌های تیم ملی مردم را دوست دارند و قطعا با غیرت همیشگی‌شان اجازه نخواهند داد که جام قهرمانی از ایران خارج شود. /حمایت

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.