کد خبر : 22665
تاریخ انتشار : شنبه 3 ژانویه 2015 - 5:30

رکوردشکنی ژاپن در کاهش جمعیت

رکوردشکنی ژاپن در کاهش جمعیت

با اعلام آمار میزان موالید از سوی وزارت بهداشت ژاپن در سال ۲۰۱۴، این کشور برای چهارمین سال متوالی رکورد کاهش جمعیت خود را حفظ کرد. به گزارش ایرنا، وزارت بهداشت ژاپن روز گذشته (اول ژانویه ۲۰۱۵) اعلام کرد که در سال ۲۰۱۴ یک میلیون و یک هزار نوزاد در این کشور متولد شده اند

با اعلام آمار میزان موالید از سوی وزارت بهداشت ژاپن در سال ۲۰۱۴، این کشور برای چهارمین سال متوالی رکورد کاهش جمعیت خود را حفظ کرد.

به گزارش ایرنا، وزارت بهداشت ژاپن روز گذشته (اول ژانویه ۲۰۱۵) اعلام کرد که در سال ۲۰۱۴ یک میلیون و یک هزار نوزاد در این کشور متولد شده اند که نسبت به سال ۲۰۱۳ کاهشی ۹ هزار نفری داشته است.

کارشناسان معتقدند چنانچه روند کاهش جمعیت در این کشور به همین شکل ادامه یابد، ژاپن در نیم قرن آینده یک سوم جمعیت خود را از دست خواهد داد.

به عبارت دیگر، ادامه این روند باعث می شود جمعیت این کشور تا سال ۲۰۱۵ به ۹۷ میلیون نفر (۳۰ میلیون نفر کمتر از جمعیت فعلی کشور) کاهش یابد.

دولت ژاپن تابستان گذشته اعلام کرده بود که شمار کودکان این کشور به پایین ترین حد خود در دهه های اخیر رسیده است.

براساس آمار وزارت بهداشت ژاپن، شمار کودکان این کشور برای سی و سومین سال متوالی پایین آمده و بیش از ۱۳ میلیون نفر کمتر از تعداد کودکان در مقایسه با سال ۱۹۵۰ رسیده است.

بر این اساس یک چهارم جمعیت ژاپن هم اکنون بالای ۶۵ سال سن دارند و با روند کنونی کارشناسان تخمین می زنند که در سال ۲۰۶۰ تعداد بالای ۶۵ ساله ها به ۴۰ درصد کل جمعیت برسد.

کارشناسان جمعیتی اعتقاد دارند که افزایش جمعیت مسن ژاپن و کاهش تعداد جوانان و افراد سنین ۱۵ تا ۶۴ سال، رشد ناخالص ملی این کشور را با تهدید جدی مواجه کرده است.

از سوی دیگر، همزمان با کاهش تعداد جمعیت جوانان، از تعداد زنانی که قدرت باروری دارند کاسته شده و این وضعیت می تواند بر کاهش تعداد زادوولدها تاثیر مضاعف بگذارد.

مرکز آمار این کشور میزان مرگ و میر این کشور در سال ۲۰۱۳ را یک میلیون و ۲۷۵ هزار نفر و همچنین میزان زاد و ولد در همین مدت را یک میلیون و ۳۱ هزار نفر اعلام کرده است.

دولت ژاپن در ماههای اخیر با اجرای طرح های ضربتی تلاش کرده تا به اقتصاد این کشور که در سال گذشته دچار رکود شدیدبود، رونق بیشتری ببخشد.

دولت ژاپن برای افزایش جمعیت تسهیلات ویژه ای را اختصاص داده تا شرایط و علاقه جوانان برای ازدواج بیشتر فراهم شود.

اعطای وام به مسوولان محلی و استانی جهت فراهم کردن زمینه های ازدواج جوانان یکی از رهکارهای در نظر گرفته شده از سوی دولت محسوب می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.