کد خبر : 22467
تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 دسامبر 2014 - 13:29

قتل عام ۱۵ نفر توسط بوکوحرام

قتل عام ۱۵ نفر توسط بوکوحرام

شاهدان و منابع امنیتی نیجریه روز سه شنبه گفتند که در حمله تروریست های ‘بوکوحرام’ به یک شهرک دورافتاده در شمال شرقی این کشور آفریقایی، دستکم ۱۵ تن کشته شده اند. به گزارش خبرگزاری ایرنا، این حمله دوشنبه شب در شهرک ‘کائوتیکاری’ نزدیک مرز کامرون و در ۱۰ کیلومتری دهکده ‘چیبوک’ رخ داد که گروه

شاهدان و منابع امنیتی نیجریه روز سه شنبه گفتند که در حمله تروریست های ‘بوکوحرام’ به یک شهرک دورافتاده در شمال شرقی این کشور آفریقایی، دستکم ۱۵ تن کشته شده اند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، این حمله دوشنبه شب در شهرک ‘کائوتیکاری’ نزدیک مرز کامرون و در ۱۰ کیلومتری دهکده ‘چیبوک’ رخ داد که گروه تروریستی الشباب در ماه آوریل، بیش از ۲۰۰ دختر دانش آموز را از آن ربود.

به گفته یکی از بازماندگان این حمله، مهاجمان حدود ۲۰ فرد کاملا مسلح بودند که با ۴ دستگاه خودروی وانت پیکاپ و چند موتورسیکلت به این محل آمده بودند.

تروریست های گروه بوکوحرام در ماه دسامبر، ۱۷۲ زن و کودک را نزدیک همین بخش به گروگان گرفته و ۳۵ تن دیگر را کشتند.

بر اساس آمار شورای روابط خارجی نیجریه که ماه گذشته (نوامبر) منتشر شد، در تهاجمات سال جاری میلادی (۲۰۱۴) گروه تروریستی بوکوحرام در نیجریه، بیش از ۱۰ هزار تن کشته شده اند.

همچنین بیش از یک میلیون تن در عملیات خشونت بار ۵ سال گذشته بوکوحرام در شمال شرقی نیجریه آواره و بی خانمان شده اند.

ارتش کامرون با تاکید بر تهدیدهای منطقه ای بوکوحرام اعلام کرد که دستکم ۴۱ تروریست این گروه را روز یکشنبه در جریان رویارویی با تهاجم های آن در امتداد مرز نیجریه، کشته است.

احتمال تاثیر منفی بی ثباتی در شمال شرق نیجریه بر تلاش ها برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و دیگر رای گیری ها در این بخش در ماه فوریه، وجود دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.