کد خبر : 22362
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 30 دسامبر 2014 - 8:21

افزایش قابل توجه جمعیت فلسطینیان

افزایش قابل توجه جمعیت فلسطینیان

آمار رسمی نشانگر افزایش قابل توجه جمعیت فلسطینیان در سال ۲۰۱۴ میلادی است؛ طبق این آمار جمعیت کل فلسطینیان در سراسر جهان به بیش از ۱۲ میلیون تن رسیده است که یک سوم از آنها ساکن کرانه باختری و نوار غزه هستند. به گزارش ایسنا، دفتر مرکزی آمار فلسطین امروز (دوشنبه) با انتشار گزارشی اعلام

آمار رسمی نشانگر افزایش قابل توجه جمعیت فلسطینیان در سال ۲۰۱۴ میلادی است؛ طبق این آمار جمعیت کل فلسطینیان در سراسر جهان به بیش از ۱۲ میلیون تن رسیده است که یک سوم از آنها ساکن کرانه باختری و نوار غزه هستند.

به گزارش ایسنا، دفتر مرکزی آمار فلسطین امروز (دوشنبه) با انتشار گزارشی اعلام کرد که جمعیت فلسطینیان ساکن کرانه باختری و باریکه غزه به ۴ میلیون و ۶۲۰ هزار نفر و جمعیت فلسطینیان مقیم اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ فلسطین (مناطق تحت اشغال اسرائیل) به یک میلیون و ۴۶۰ هزار نفر رسیده است. علاوه بر این، نزدیک به ۵ میلیون و ۳۴۰ هزار فلسطینی در کشورهای عربی و ۶۷۵ هزار تن دیگر در کشورهای اروپایی زندگی می‌کنند.

در بخش دیگری از این گزارش آماده است: آوارگان فلسطینی ۴۳٫۱ درصد از کل جمعیت ساکنان کرانه باختری و نوار غزه را تشکیل می دهند که ۳۸٫۸ درصد از آنها در کرانه باختری و ۶۱٫۲ درصد در اردوگاه‌های نوار غزه به سر می‌برند.

این گزارش نرخ کلی زاد و ولد فلسطینیان در کرانه باختری و نوار غزه در فاصله سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ را ۴ نفر اعلام کرده است. این در حالی است که این نرخ در سال ۱۹۹۷ میلادی ۶ نفر بود. علاوه بر این، میانگین جمعیت خانوارها از ۶٫۴ نفر در ۱۹۹۷ به ۵٫۲ نفر در سال ۲۰۱۳ رسیده است.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین، با انتشار این گزارش اعلام کرد: با وجود کند شدن افزایش نرخ جمعیت فلسطینیان اما نرخ زاد و ولد آنها در سطح بالاتری از یهودیان قرار دارد و انتظار می رود که جمعیت فلسطینیان به مرور زمان از جمعیت یهودیان در سرزمین تاریخی فلسطین پیشی بگیرد و در سال ۲۰۱۶ به ۲۶ میلیون ۴۰۰ هزار تن برسد.

علاوه بر این، پیش بینی می شود که در صورت تداوم نرخ کنونی رشد جمعیت یهودیان، جمعیت آنها در سال ۲۰۲۰ به ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفر یعنی ۴۹ درصد از جمعیت کل سرزمین فلسطین برسد و در مقابل جمعیت فلسطینیان به ۴۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تن برسد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.