کد خبر : 22262
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 8 ژانویه 2015 - 4:00

بهترین راهکارهای تقویت بینایی چشمان

بهترین راهکارهای تقویت بینایی چشمان

تغذیه مناسبی داشته باشید تا همیشه از گزند آسیب ها به دور بمانید. خوردن مواد غذایی سرشار از ویتامین های A و C مانند هویج و اسفناج می تواند کمک به سزایی در میزان رشد فدرت دفاعی چشم های شما داشته باشد. به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران،چشم یکی از مهمترین بخش های بدن

تغذیه مناسبی داشته باشید تا همیشه از گزند آسیب ها به دور بمانید. خوردن مواد غذایی سرشار از ویتامین های A و C مانند هویج و اسفناج می تواند کمک به سزایی در میزان رشد فدرت دفاعی چشم های شما داشته باشد.
به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران،چشم یکی از مهمترین بخش های بدن است که نمی توان به سلامت آن توجه نداشت به همین دلیل باید از راه های مختلفی برای حفظ سلامتی چشمان استفاده کرد. در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به ۶ راه مختلف برای تقوت و محافظت از چشمان:** مهمترین نکته برای اینکه چشمانی همیشه سالم داشته باشید دقت به زمان استراحت آن ها است. چشمان نیز مانند دیگر اعضای بدن نیاز به استراحت دارند و در صورتی که این مهم برای آن ها فراهم نشود دچار ضعیف و آسیب های متفاوتی می شوند. استراحت چشم به معنای خواب نیست بلکه تنها بستن ۲ دقیقه ای چشمان نیز می تواند به شما کمک به سزایی کند.** تغذیه مناسبی داشته باشید تا همیشه از گزند آسیب ها به دور بمانید. خوردن مواد غذایی سرشار از ویتامین های A و C مانند هویج و اسفناج می تواند کمک به سزایی در میزان رشد فدرت دفاعی چشم های شما داشته باشد.

** در خارج از خانه از عینک های آفتابی استفاده کنید تا اشعه های خورشید توانایی آسیب رساندن به چشمان شما را نداشته باشند. عینک های آفتابی می توانند اشعه های مضر خورشید را به خودشان جذب کنند.

** دست های آلوده از جمله دشمنان اصلی بینایی چشم است. اگر دست آلوده به چشم ها نزدیک هم شود باکتری ها روی سطح چشم رفته و به مرور زمان باعث سوزش و یا حتی عفونت های چشمی می شود.

** یکی از مهم ترین دلایل به وجود آمدن آسیب های چشمی مالش دادن چشم به مدت زیاد است. گاهی اوقات بدون توجه به آسیب های بعدی ممکن است ۵ دقیقه چشم تان را مالش دهید. این کار یکی از مخرب ترین عوامل بینایی چشم است.

** درصورتی که چشم های شما نیاز به مالش دارد تنها به خاراندن و یا مالیدن کناره های چشم اکتفا کنید و کاری به روی سطح چشم نداشته باشید.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.