کد خبر : 21798
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 دسامبر 2014 - 22:29

بعد از توهین به حضرت سید الشهدا(ع) این بار ممنوعیت پخش اذان در شهر”آغجابدی” جمهوری آذربایجان

بعد از توهین به حضرت سید الشهدا(ع) این بار ممنوعیت پخش اذان در شهر”آغجابدی” جمهوری آذربایجان

بعد از سفر های متعدد مقامات جمهوری اسلامی ایران به آذربایجان و بالعکس که طی ماه های گذشته به کرات اتفاق افتاده است،انتظار می رفت روند اسلام ستیزی در این کشور شیعی متوقف یا کند شود، ولی این اتفاق نیافتاده است.

۱۸۵۹۴_۳۱۷به گزارش شبسترنیوز به نقل از آناج ، نمایندگان مردم مسلمان شهر آغجابدی در گفتگوی خود با برخی سایت های آذری آمادگی خود را برای راهپیمائی اعتراض آمیز در خصوص ممنوعیت پخش اذان اعلام کرده اند.

شاهین ممداف فرماندار شهر آغجابدی در تازه ترین دستور خود پخش اذان را در بلند گوهای مساجد ممنوع اعلام کرده است.

در توضیح این دستور ، فرماندار اعلام کرده است که صدای اذان باعث ناراحتی میهمانان و توریست ها در شهر شده و از این پس اذان از بلندگوها پخش نخواهد شد که مردم مسلمان نیز برای رساندن صدای اعتراض خود به مقامات عالیه از طرق رسانه ها اقدام کرده و از آنها خواسته اند که صدای مظلومیت شان را به گوش دیگران نیز برسانند.

گفتنی است علیرغم اینکه طی ماه های گذشته و بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم در جمهوری اسلامی ایران،کشورمان سعی در بهبود روابط با همسایه شمالی داشته است و مقامات بلند پایه ی دو کشور در قالب ها و سطوح مختلف، سفرهای  زیادی انجام داده اند ، اما همچنان روند اسلام ستیزی در این کشور ادامه دارد.

در ایام محرم امسال یکی از سایت های معاند با جمهوری اسلامی ایران که به طرق مختلف از طرف جمهوری آذربایجان حمایت می شود، در برنامه های مختلفی بارها به ساحت مقدس سیدالشهدا(علیه السلام) و عزاداران آن حضرت  توهین کرد که متاسفانه جواب دندان شکنی از هیچ کس دریافت ننمود و هر بار نیز به توهین های خود افزود.

سابقه ی ممنوعیت پخش اذان در جمهوری آذربایجان به امروز و شهر آغجابدی محدود نمی شود و طی سال های گذشته برخی از مسئولین درجه دو در رایون ها و شهرهای مختلف این کشور نظیر باکو،سومقائیت،گنجه و … خبر ممنوعیت پخش اذان را اعلام کرده بودند که البته با هوشیاری و مقاومت مردم مسلمان جمهوری آذربایجان مواجه شدند.

شبکه تلویزیونی آینس جمهوری آذربایجان نیز که هر سال و در ایام ماه مبارک رمضان اقدام به پخش اذان می نمود، امسال اجازه پخش اذان را نداشت و مدیر شبکه تهدید شده بود که در صورت پخش اذان امکان ادامه فعالیت نخواهد داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.