کد خبر : 21715
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 دسامبر 2014 - 15:40

اختصاص ۱۱۲ میلیارد تومان اعتبار از بودجه سال آینده دولت به متروی تبریز

اختصاص ۱۱۲ میلیارد تومان اعتبار از بودجه سال آینده دولت به متروی تبریز

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: دربودجه سال آینده دولت افزون بر اختصاص ۱۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل عملیات پروژه مترو، مقررشده بیش از این مبلغ به علاوه معوقه های سال های گذشته هم به عنوان سهم شهرداری تزریق شود.

indexبه گزارش شبسترنیوز به نقل از  آناج، محمدصادق پورمهدی در بازدید از عملیات حفاری تونل های مسیر یک متروی تبریز در فاصله ایستگاه سه راه امین تا چهار راه لاله، ضمن تاکید بر بسیح امکانات و تسریع درعملیات اجرایی این پروژه، گفت: مدیریت ارشد استان ازیک سال قبل و از همان روزهای استقرار خود با اولویت و حساسیت، رفع مشکلات اعتباری و فنی و نیز برنامه تکمیل و تسریع دربهره برداری مترو را در دستور کار قرار داده و بدون وقفه تحولات آن را دنبال کرده است .

وی، اهمیت و نقش این پروژه در حل مشکلات ترافیکی شهر تبریز و  مسایل زیست محیطی را مورد تاکید قرار داد و گفت: هم اکنون تیمی از مدیران شهرداری برای خرید بقیه واگن های موردنیاز در چین به سر می برند تا دراولین فرصت زمانی بتوانیم خط یک مترو تبریز از ایل گلی تا سه راه امین را به بهره برداری برسانیم.

به گفته وی خط مذکور تا ایستگاه دانشگاه تبریز هم اکنون آماده است و حتی به صورت آزمایشی هم اه اندازی شده لیکن به دلیل کمبود واگن، امکان بهره برداری عمومی از آن تاکنون میسر نشده است که پیش بینی می شود با ورود واگن های جدید بتوان این خط را به طور کامل و تا سه راه امین برای سفرهای دورن شهری مردم راه اندازی کرد.

پورمهدی افزود: دریک سال گذشته افزون بر ۲۰۰ میلیارد تومان از منابع شهرداری تبریز و ۹۳ میلیارد تومان از منابع دولتی برای تکمیل عملیات اجرایی مترو تبریز هزینه شده است.

معاون عمرانی استاندارآذربایجان شرقی افزود: ما برای تکمیل مترو تبریز محدودیت اعتباری قایل نیستیم و از همه امکانات و ظرفیت های استانی و ملی برای تسریع در اتمام آن استفاده می کنیم .

پورمهدی یادآورشد: با پیگیری های مستمر و منطقی استانی، دربودجه سال آینده دولت افزون بر ۱۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل عملیات این پروژه  اختصاص یافته و مقررشده بیش از این مبلغ به علاوه معوقه های سال های گذشته هم به عنوان سهم شهرداری تزریق شود.

عملیات حفاری که به صورت همزمان در دو مسیر رفت و برگشت خط یک متر تبریز و درعمق بیش از ۲۰ متر زیر زمین انجام می گیرد از جمله مراحل سخت و زمان بر این پروژه است که به گفته معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با وجود تلاش بی وقفه کارگران، مهندسان روزانه به طور متوسط مقدار ده متر عملیات حفاری در آن ها انجام می شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی مجموع اعتبارات هزینه شده برای متروی تبریز را بیش از یک هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: مدیریت استان در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید توسعه زیرساخت ها و تکمیل قطارشهری تبریز را در دستور کار دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.