کد خبر : 21712
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 دسامبر 2014 - 15:07

اصلاح نظام بانکی لازمه مقابله با مفاسد اقتصادی است

اصلاح نظام بانکی لازمه مقابله با مفاسد اقتصادی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: از آنجا که ادارات جمهوری اسلامی آینه جمهوریت نظام هستند، اگر در ادارات فسادی دیده شود مردم به حساب نظام می گذارند.

anaj1419420917S6tfWF_thumbnailبه گزارش  شبسترنیوز به نقل از آناج، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با رسا با اشاره به تأکید چندباره رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر عزم جدی مسؤولان برای مبارزه با مفاسد اقتصادی اظهار داشت: فساد اداری و اقتصادی ممکن است در تمامی جوامع وجود داشته باشد، اما در نظام اسلامی به هیچ عنوان شایسته نیست که شاهد چنین مسائلی باشیم.

امام جمعه تبریز با تأکید بر نقش مهم و حیاتی تمامی قوای نظام برای مقابله با مفاسد خاطرنشان کرد: قوه قضاییه مشغول به فعالیت و مبارزه جدی با فساد است، هر چند وجود پرونده هایی مانند اختلاس و کلاهبرداری های ۳ هزار و ۱۲ هزار میلیاردی نشان دهنده وجود فساد است.

آیت الله شبستری با تأکید بر این‌که اقدامات پیشگیرانه، نظارت دقیق و جدی، پر کردن خلأهای قانونی، مقابله با فرارهای مالیاتی و اصلاح سیستم بانکی کشور لازمه مقابله با مفاسد اقتصادی و اداری است، گفت:  از آنجا که ادارات جمهوری اسلامی آینه جمهوریت نظام هستند، اگر در ادارات فسادی دیده شود مردم به حساب نظام می گذارند.

وی تصریح کرد: در این نظام که پسوندش اسلامی است، در حد امکان نباید فساد دیده شود، چه فساد کم باشد و یا زیاد، مردم از نظام اسلامی که در رأسش ولی فقیه است و مسؤولان قبول دارند که در نظام اسلامی صاحب مسؤولیت هستند، انتظار دارند که هیچ فسادی دیده نشود.

آیت الله شبستری ادامه داد: مسؤولان در حفظ نظام رسالت خطیری بر عهده دارند، وجود فساد اداری با این رسالت مهم منافات دارد، حال اگر در مواقعی و جاهایی فسادی مشاهده شد، بایستی با قاطعیت و جدیت هر چه تمام برخورد شود تا بار دیگر شاهد چنین پدیده‌های شومی در جامعه اسلامی نباشیم.

وی با تقدیر از اقدام مهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مقابله با پول‌های زیرمیزی برخی پزشکان افزود: اینکه باید به همین صورت با مسائلی همچون ربا، رشوه، اختلاس، رانت‌خواهی و … برخورد شود تا فضایی سالم برای کسب و کار حلال در جامعه پدید آید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.