کد خبر : 21139
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 دسامبر 2014 - 8:30

هلاکت وزیر علوم داعش در موصل + عکس

هلاکت وزیر علوم داعش در موصل + عکس

عضو بلندپایه گروه تروریستی داعش که دارای تابعیت آلمانی بود، در درگیری‌ با نیروهای ارتش عراق کشته شد. به گزارش مشرق، «رضا صیام» با نام مستعار «ذوالقرنین» عضو مصری گروه تروریستی داعش در جریان درگیری با نیروهای ارتش عراق در شهر موصل به هلاکت رسید.منابع امنیتی آلمان و عراق خبر کشته شدن این عضو ارشد

عضو بلندپایه گروه تروریستی داعش که دارای تابعیت آلمانی بود، در درگیری‌ با نیروهای ارتش عراق کشته شد.
به گزارش مشرق، «رضا صیام» با نام مستعار «ذوالقرنین» عضو مصری گروه تروریستی داعش در جریان درگیری با نیروهای ارتش عراق در شهر موصل به هلاکت رسید.منابع امنیتی آلمان و عراق خبر کشته شدن این عضو ارشد دعش را که دارای تابعیت آلمانی و ساکن شهر برلین بوده، تأیید کرده‌ و اعلام کرده‌اند که وی در روزهای نخستین هفته ماه دسامبر در جنوب موصل، واقع در شمال عراق، کشته شده است.نام رضا صیام چند سال پیش به دلیل یک دعوای حقوقی به رسانه‌ها راه یافت. در آن زمان وی که دارای ۷ فرزند بود، خواهان شده بود که نام پسر ۴ ساله خود را به «جهاد» تغییر دهد.

وی که ملیت اصلی مصری داشت، از مسلمانان افراطی ساکن در آلمان به شمار می‌رفت. او در اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی دارای ارتباطاتی با «مرکز چند فرهنگه» بود. این مرکز که در شهر نوی اولم، در ایالت بایرن، واقع شده بود در اصل یکی از کانو‌ن‌های اصلی تجمع و تبادل نظر گروه‌های تروریستی به شمار می‌رفت.

«محمد عطا» یکی از عاملان حمله تروریستی ۱۱ سپتامبر و «سعید بحجی» که احتمال داده می‌شود در حملات ۱۱ سپتامبر شرکت داشته، از جمله کسانی بودند که به این مرکز رفت و آمد داشتند. نهادهای امنیتی ایالت بایرن در سال ۲۰۰۵ دفتر این مرکز را برای همیشه بستند.

رضا صیام سپس همراه با خانواده‌اش به شهر برلین کوچ کرد و سال‌ها در محله شارلوتن‌بورگ شهر برلین که محله‌ای خوش‌نام به شمار می‌رود، زندگی می‌کرد.

او برای گذران زندگی کمک‌هزینه‌های دولتی دریافت می‌کرده و نهادهای اطلاعاتی آلمان او را از نزدیک زیر نظر داشتند.

صیام پس از اقامت چندین ساله، شهر برلین را ترک کرده و به نوشته روزنامه «زود دویچه» به عنوان وزیر علوم گروه داعش در شهر موصل ساکن شد. او پس از نقل مکان به موصل نام خود را به «ذوالقرنین» تغییر داد.

پس از انتصاب وی به عنوان وزیر علوم داعش، این گروه تکفیری تدریس رشته‌های موسیقی، هنر، جغرافی و علوم اجتماعی را در موصل ممنوع کرد.

در ماه اوت ۲۰۱۳ شبکه یک تلویزیون آلمان گزارش داد که طبق شواهد به دست آمده، گمان می‌رود که رضا صیام در سوریه اقامت دارد.

منبع: ابنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.