کد خبر : 21113
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 دسامبر 2014 - 20:30

تعلیمات اسلامی درمقطع ابتدایی مدارس اسپانیا

تعلیمات اسلامی درمقطع ابتدایی مدارس اسپانیا

وزارت آموزش و پروش اسپانیا روز جمعه اعلام کرد که دانش آموزان مسلمان از سال آینده در مدارس دولتی و خصوصی از کتاب و واحد درسی تعلیمات اسلامی برخودار می شوند.

۴۵۴۰۲۶_۲۷۰وزارت آموزش و پروش اسپانیا روز جمعه اعلام کرد که دانش آموزان مسلمان از سال آینده در مدارس دولتی و خصوصی از کتاب و واحد درسی تعلیمات اسلامی برخودار می شوند.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری افه،وزارت آموزش و پرورش در ابلاغیه ای تصریح کرد که این حق تعلیم نباید متضاد با ماهیت مدرسه باشد.

در این مورد ، تصمیمات در مورد استفاده از کتاب های درسی و مواد آموزشی افزون بر نظارت و تایید آن مربوط به مقامات مذهبی خواهد بود.

کمیسیون اسلامی اسپانیا در این مورد اعلام کرد که بخش تعلیمات اسلامی تا حد بسیاری به توسعه مهارت های زبانی کمک می کند، زیرا حضور در کلاس های عربی و اسپانیولی ارزش بیشتری به آموزش می بخشد.

بر اساس تصمیم اتخاذ شده از سوی وزارت آموزش و پرورش،درس تعلیمات اسلامی اعتقادات دانش آموزان ، باب گفت و گو ، همکاری و کار گروهی، مسوولیت پذیری ، عزت نفس و احترام به نظرات دیگران را ترویج و تقویت می کند.

این تصمیم در راستای درک و ریشه دواندن ایمان به خدا،شناخت قرآن به عنوان کلام خدا ، شناخت و مشارکت در آداب اسلامی نظیر نماز، صدقه ، روزه ، حج و مراسم مذهبی ، آشنایی با زندگی پیامبر اسلام، خواندن، تلاوت و حفظ آیات قرآن و تعمیق در مطالعه آن است.

در حکم آموزش و پرورش آمده است ، پرس و جو،ابتکار شخصی ، جستجوی اطلاعات ، اعتدال در عبادت ، اجماع ، مشاوره ، تفسیر صحیح متون ، نقد افزون بر استفاده و بهره برداری صحیح فناوری های اطلاعات و ارتباطات مربوط به اسلام از جمله اهداف مطالعه اصلی بخش تعلیمات دینی اسلامی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.