کد خبر : 20667
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 مارس 2015 - 12:00

نکاتی درباره کودکان «پاپرانتزی»

نکاتی درباره کودکان «پاپرانتزی»

یک جراح ارتوپد با بیان اینکه پرانتزی شکل شدن پاها در کودکان تا ۳۶ ماهگی برطرف می‌شود، تاکید کرد: درجات خفیف پرانتزی شدن در کودکان شایع است و این نوع تغییر به درمان نیازی ندارد، اما اگر تغییر شکل ایجاد شده تا پایان دوران کودکی اصلاح نشود، نیازمند درمان است. به گزارش شبسترنیوز  به نقل

یک جراح ارتوپد با بیان اینکه پرانتزی شکل شدن پاها در کودکان تا ۳۶ ماهگی برطرف می‌شود، تاکید کرد: درجات خفیف پرانتزی شدن در کودکان شایع است و این نوع تغییر به درمان نیازی ندارد، اما اگر تغییر شکل ایجاد شده تا پایان دوران کودکی اصلاح نشود، نیازمند درمان است.

به گزارش شبسترنیوز  به نقل از ایسنا، دکتر ذبیح اله حسن‌زاده با اشاره به اینکه حفظ سلامتی ستون فقرات با توجه به ساختار آناتومیک و فیزیولوژیک ستون مهره‌ها امری ضروری است، گفت: انجام وظایف شغلی و فعالیت‌های مختلف روزانه ستون مهره‌ها را تحت تاثیر فشارهای مختلف و نیروی مکانیکی خارجی قرار می‌دهد که نتیجه آن صدمات و آسیب‌های ستون مهره‌ها بویژه ناحیه کمر و شانه است.

وی در ادامه افزود: ریسک فاکتورهایی نظیر سن، قد، وزن، ساختار بدنی، بلندی قد، چاقی مفرط، قدرت عضلات تنه و کمر، عادات نادرست نشستن برای مدت طولانی، خم و راست شدن‌های مکرر و کوله پشتی نامناسب در بروز انحراف ستون فقرات نقش بسزایی دارد.

این متخصص بیماری استخوان و مفاصل با بیان اینکه تشخیص دقیق و تحت نظر گرفتن بیمار دچار انحراف ستون فقرات در هر سن اهمیت بسزایی در بکارگیری شیوه‌های درمانی دارد، خاطرنشان کرد: انحراف در زانو، ساق و ران از جمله انحرافات شایع در کودکان و نوجوانان است و باید توجه داشت که کودکان از تولد تا ۲۴ ماهگی دارای پای پرانتزی هستند که تا ۳۶ ماهگی به طور طبیعی درمان می‌شود.

حسن‌زاده تصریح کرد: عدم هماهنگی در صفحه رشد، کاهش ماده معدنی استخوان، پارگی رباط‌های زانو، آرتروز، ضربات، شکستگی‌های انتهایی استخوان ران، بیماری پاژه و آرتریت روماتویید از عوامل ایجاد پای پرانتزی در کودکان و نوجوانان است که با در نظر گرفتن تغییرات و تشخیص زود هنگام در کودکی قابل درمان است؛ در غیر اینصورت به جراحی در سنین بالاتر نیاز دارد.

این عضو مرکز تحقیقات دانشگاه بقیه‌اله با بیان اینکه انجام اقدامات اصلاحی در سنین پایین، باعث پیشگیری از بروز پای پرانتزی می‌شود، افزود: ارایه حرکات تقویتی برای عضلات جانب خارجی ساق و ران، ارایه حرکات کششی برای کپسول داخل زانو، تصحیح راه رفتن در سنین پایین و پرهیز از نشستن در وضعیت چهار زانو از اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه این بیماری است.

وی در پایان تاکید کرد: تامین ماده معدنی مورد نیاز استخوان در کودکان و نوجوانان و مصرف مواد غذایی دارای ویتامین D شامل محصولات دریایی، شیر و تخم مرغ همچنین کسب این ویتامین از طریق آفتاب گرفتن متعادل در پیشگیری از بروز پای پرانتزی بسیار موثر است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.