کد خبر : 20109
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 9 دسامبر 2014 - 16:25

کیفیت نان باید در شهرستان شبستر افزایش یابد

کیفیت نان باید در شهرستان شبستر افزایش یابد

افزایش ۳۰ درصدی قیمت نان خبری بود که طی چند روز گذشته‌ ابتدا زمزمه‌هایش مطرح شد و در نهایت نیز به طور رسمی اعلام و اجرا شد.

indexبه گزارش شبسترنیوز تجربه نشان می‌دهد، گران شدن نان آنقدر که در جو روانی جامعه و افزایش قیمت سایر اقلام غذایی تاثیر دارد، بر کیفیت آن هیچ اثری ندارد، چنانکه در هر برهه از زمان علیرغم افزایش قیمت نان به ارتقای کیفی نان در کنار افزایش قیمت توجهی نشد و در واقع نان گران شده بدون آن که کیفیت آن تغییر کند و حتی با کیفیتی نامرغوب تر و کوچک‌تر به دست مردم رسیده است.

سید سعید کاشانی فرماندار شبستر در رابطه با گرانی نان گفت: در سه سال گذشته هیچ گونه افزایش قیمت نان نداشتیم لذا در راستای اجرای الزامات قانونی و مصوب مجلس شورای اسلامی این افزایش صورت گرفته است .

وی این افزایش را مربوط به هزینه های جانبی نانوائیها عنوان کرد و خاطر نشان نمود: در این ۳۰درصد افزایش جدید، رشد هزینه دستمزد کارگران و هزینه حامل‌های انرژی لحاظ شده است که از این افزایش ۳۰درصدی ، ۲۰ درصد مربوط به هزینه های جانبی نانوائیها از جمله مصارف گاز، برق ، بیمه کارگری ، افزودنیها و مواد شوینده می باشد و ۱۰ درصد بقیه نیز مربوط به هزینه های آسیابانی است تا  نانوایان کیفیت نان را بالا ببرند.

وی خاطرنشان کرد: سیاست های دولت منبعث از منویات مقام معظم رهبری و مصوبات مجلس شورای اسلامی است و اصلاح قیمت نان به نفع مردم، نانوایان، کشاورزان و دولت شده است ولی باید در جهت افزایش کیفی نان نیز قدم برداشت.

فرماندار شبستر افزود: این اصلاح قیمتها با هدف ارتقاء کیفیت نان انجام شد و اگر این امر اتفاق نیفتد طبیعی است که این فرآیند ناقص خواهد ماند.

کاشانی  ادامه داد:گرچه نظارت های قانونی که در این حوزه انجام می گیرد کافی نیست ولی با کمک صنف نانوایان شهرستان بنا داریم کیفیت نان را در منطقه افزایش دهیم و آن را به حد قابل قبولی برسانیم.

فرماندار شبستر با انتقاد از اینکه به علت کمبود نیروی انسانی متخصص نظارت های کافی از نانوائیها انجام نمی گیرد اظهار داشت: از زمانی که وظیفه اداره تعزیرات آرد و نان بر عهده اداره بازرگانی سابق و الان بر عهده اداره صنعت ، معدن و تجارت واگذار شد ، متاسفانه با این انتقال هیچ انتقال نیروی انسانی و متخصص اتفاق نیافتاد و هم اکنون این وظیفه بر عهده ناظرین این اداره که بر تمام صنوف انجام می شود عهده دار هستند.

فرماندار شهرستان شبستر در ادامه با بیان اینکه برنامه دولت این است که با کاهش نقدینگی، کاهش تورم را عملی سازد تا اولویت دولت که کاهش تورم می باشد تحقق یابد نصریح کرد: در شرایط بی‌ثباتی سرمایه گذاری صورت نمی‌گیرد وکاهش تورم شرط خروج از رکود و ایجاد رونق اقتصادی است تا بنگاههای اقتصادی جان تازه بگیرند.

علیرضا خوش نیت

IMG_8757 IMG_8758

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.