کد خبر : 197
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 سپتامبر 2013 - 20:51

کارگاه آموزشی تفسیر سوره ملک در دانشگاه آزاد اسلامی شبستر برگزار شد

کارگاه آموزشی تفسیر سوره ملک در دانشگاه آزاد اسلامی شبستر برگزار شد

حافظ و مدرس قرآن کریم در کارگاه آموزشی تفسیر سوره مُلک عنوان کرد: انذار و بیان اصول دین از شاخصه های اساسی سوره مُلک می باشد. کارگاه آموزشی تفسیر سوره ملک در دانشگاه آزاد اسلامی شبستر برگزار شد. در این دوره کوتاه مدت آموزشی که با تدریس استاد وحیدی مهر از اساتید گروه معارف اسلامی

IMG_7341

حافظ و مدرس قرآن کریم در کارگاه آموزشی تفسیر سوره مُلک عنوان کرد:

انذار و بیان اصول دین از شاخصه های اساسی سوره مُلک می باشد.

کارگاه آموزشی تفسیر سوره ملک در دانشگاه آزاد اسلامی شبستر برگزار شد.

در این دوره کوتاه مدت آموزشی که با تدریس استاد وحیدی مهر از اساتید گروه معارف اسلامی و استاد، حافظ و قاری بین المللی قرآن کریم برگزار شد، مباحث ارزشمندی مورد بحث قرار گرفت.

استاد وحیدی مهر در خصوص اهمیت برگزاری این کارگاه آموزشی اظهار داشت: همه سوره های قرآن کریم با ویژگی اعجاز، هزاران نکته قابل ذکر دارند، و سوره مُلک نیز با همین ویژگی دارای مطالب و موضوعات بسیار ارزشمندی است که برگزاری چنین جلساتی فقط می تواند بخش بسیار اندکی از مفاهیم پر قدر آن را روشن سازد.

وی درباره مهمترین مباحث ذکر شده در این سوره افزود: سوره ملک از سوره های مکی قرآن کریم است و عمده ترین مباحث آن، مباحث اصول عقاید و دین، معاد و انذار درباره معاد می باشد که در آن خداوند متعال خطاب به کافران درباره معاد نکات بسیار مهمی را مطرح می نماید، و به بیان صفات خداوند و نظام شگفت انگیز خلقت می پردازد، و در اهمیت این سوره احادیث گرانقدری وجود دارد از جمله اینکه پیامبر پیامبر اکرم (ص) که در مجمع البیان آمده می فرماید: «کسی که سوره تبارک (ملک) را بخواند، چنان است که گویی شب قدر را احیا داشته است».این سوره دارای 30 آیه بوده و نام دیگر آن تبارک است، و امیدواریم که برگزاری این دوره قدمی در جهت آشنایی بیشتر با قرآن باشد.

افسانه صادق زاده مدیر برگزاری دوره و کارشناس کانون قرآن و عترت (ع) دانشگاه آزاد اسلامی شبستر نیز درباره نحوه برگزاری و شرکت کنندگان در آن گفت: با توجه به برنامه های ابلاغی معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ، کارگاه آموزشی آشنایی با سوره ملک با حضور 130 نفر از اساتید و کارکنان این دانشگاه به مدت سه روز در سالن کنفرانس ساختمان رفاهی دانشگاه برگزار شد، و مباحث بسیار خوبی مورد بحث قرار گرفت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.