کد خبر : 19349
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 20 ژانویه 2015 - 10:05

با این خوراکی ها به جنگ خستگی بروید!

با این خوراکی ها به جنگ خستگی بروید!

همه ما با دوران های مختلف خستگی به خصوص در فصل زمستان روبرو شده ایم. با بروز نخستین علائم باید اقدام مناسبی برای رفع آن در پیش گرفت. رعایت برخی نکات در بهداشت زندگی و چندین توصیه غذایی در این زمینه بسیار مؤثر است. به گزارش شبسترنیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران،  سرماخوردگی، آنفولانزا، کم

همه ما با دوران های مختلف خستگی به خصوص در فصل زمستان روبرو شده ایم. با بروز نخستین علائم باید اقدام مناسبی برای رفع آن در پیش گرفت. رعایت برخی نکات در بهداشت زندگی و چندین توصیه غذایی در این زمینه بسیار مؤثر است.
به گزارش شبسترنیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران،  سرماخوردگی، آنفولانزا، کم خوابی، استرس و کمبود ویتامین ها و مواد معدنی مهم ترین علل بروز خستگی است که باید بهداشت زندگی صحیح را رعایت کرد تا دوران خستگی کوتاه شود.برای رفع خستگی در ابتدا باید به خواب کافی و مطلوب توجه نمود. بهتر است در ساعات منظم به رختخواب بروید و مدت زمان منظمی نیز بخوابید. برای اینکه به خواب رفتن راحت تر باشد، باید نظمی را رعایت کرد.

فعالیت ورزشی داشته باشید!

در زمان خستگی حتما ورزش را در برنامه روزانه خود بگنجانید. بر خلاف تصور، ورزش خستگی را تشدید نمی کند بلکه برای رفع آن مفید است. در واقع ورزش بهترین تنظیم کننده خواب، خلق و خو و اشتهاست زیرا با تحریک اشتها در زمان غذا خوردن، مانع از پرخوری و ریزه خوری می شود.

مصرف بیشتر میوه ها و سبزیجات

نارنگی، گریپ فوروت، آب پرتقال همراه با صبحانه، کیوی، آناناس و… بهترین میوه ها برای احساس نشاط و شادابی هستند که باید حداقل دو و ترجیحا سه میوه در روز میل شود.

سبزیجات نیز باید به شکل پخته یا خام همراه با غذایی حاوی سبزیجات پخته در هر وعده غذایی مصرف گردد.

میوه ها و سبزیجات می توانند نیاز بدن به ویتامین C و اسید فولیک را تامین کنند که این عناصر به تقویت سیستم دفاعی بدن کمک می کنند.

گوشت، ماهی و تخم مرغ

حداقل در یکی از وعده های غذای روزانه گوشت، ماهی، مرغ یا تخم مرغ را بگنجانید.

کاهش مصرف مواد محرک

نوشیدنی های حاوی کافئین مانند قهوه، چای و نوشابه های گازدار را در زمان خستگی محدود کنید.

منیزیوم

برای مقابله با استرس؛ مهم ترین عامل بروز خستگی، از منیزیوم در برنامه غذایی کمک بگیرید.برنامه غذایی متعادل به طور کلی می تواند نیازهای بدن را تامین کند. با این حال می توان مصرف خوراکی های سرشار از منیزیوم بسیار مؤثر خواهد بود. اسفناج، غلات کامل، آرد گندم سیاه، میوه های روغنی مانند گردو، فندق و بادام، حبوبات، شکلات تیره و برخی آب معدنی ها بهترین منابع غذایی منیزیوم هستند.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.