کد خبر : 19296
تاریخ انتشار : شنبه 29 نوامبر 2014 - 8:02

آخرین رکورد پیچیده‌ترین ساعت جهان

آخرین رکورد پیچیده‌ترین ساعت جهان

ساعت Henry Graves Supercomplication که در سال ۱۹۳۲ ساخته شده، همچنان به رکوردزنی خود در سطح دنیا ادامه می‌دهد و در یک حراجی به بهای ۲۴ میلیون دلار امریکا فروخته شد. به گزارش ایسنا، این ساعت که رکورد گینس را به عنوان پیچیده‌ترین سامانه زمانی دست‌ساز ماقبل عص دیجیتال داراست، توسط یک فرد گمنام خریداری

ساعت Henry Graves Supercomplication که در سال ۱۹۳۲ ساخته شده، همچنان به رکوردزنی خود در سطح دنیا ادامه می‌دهد و در یک حراجی به بهای ۲۴ میلیون دلار امریکا فروخته شد.

به گزارش ایسنا، این ساعت که رکورد گینس را به عنوان پیچیده‌ترین سامانه زمانی دست‌ساز ماقبل عص دیجیتال داراست، توسط یک فرد گمنام خریداری شد.

ساعت، به سفارش یک بانکدار اهل نیویورک به نام «هنری گریوز جی‌آر» ساخته شد. گریوز در رقابت با رقیب خودروسازش به نام «جیمز وارد پاکارد» بر سر این که چه کسی می‌تواند پیچیده‌ترین ساعت جهان را بسازد، این ساعت را سفارش داد.

در سال ۱۹۲۵، این چالش به شرکت ساعت‌سازی سوییسی «پاتک فیلیپ» واگذار شد که پس از سه سال تحقیق و پنج سال کار، یک ساعت تکمیل‌شده طلایی بدون صفحه در سال ۱۹۳۳ و تحت شرایط انتقال ویژه به گریوز تحویل داده شد. این شرایط برای محافظت از مکانیسم این ماشین زمان، حین عبور آن از عرض اقیانوس اطلس اعمال شدند.

دو صفحه در قسمت عقب و جلوی این ساعت وجود دارند و در داخل محفظه طلای آن ۹۲۰ قطعه، ۴۳۰ پیچ، ۱۱۰ چرخ، ۱۲۰ قطعه قابل جابجایی، ۷۰ جواهر و حتی روزنه‌ای کوچک وجود دارد که امکان مشاهده داخل ساعت را برای اطمینان از کارکردن آن می‌دهد. نتایج تمامی این مجموعه، ساعت بسیار بزرگی با ۲۴ ویژگی است که از میان آن‌ها می توان به تقویم دائم آن تا سال ۲۱۰۰، عقربه ماه، اوقات غروب خورشید، نقشه آسمان شب برای نیویورک و ناقوس‌های وست‌مینیستر برای نشان دادن گذر زمان اشاره کرد که این ناقوس‌ها برای حالتی هستند که نمی‌توان عقربه‌های ساعت‌شمار و دقیقه‌شمار ساعت را مشاهده کرد.

این ساعت، ایده‌آلی از اتحاد زیبایی و مهارت رنسانس را با علم ترکیب می‌کند و در سال ۱۹۹۹ با بهای ۱۱ میلیون دلار، رکورد خود به عنوان گران‌ترین ساعت ساخته‌شده جهان را حفظ کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.