کد خبر : 19227
تاریخ انتشار : جمعه 28 نوامبر 2014 - 15:57

ابلاغ آیین‌نامه جدید مشاغل سخت و زیان آور

ابلاغ آیین‌نامه جدید مشاغل سخت و زیان آور

با ابلاغ آیین‌نامه جدید بازنشستگی قانون مشاغل سخت و زیان‌آور، مشکل کارگران دارای بیش از ۱۰ روز غیبت در سال برطرف شد. به گزارش ایسنا، علی ربیعی – وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی – در این زمینه اظهار کرد: آیین نامه جدید بر اساس پیشنهاد وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی در هیات دولت تصویب

با ابلاغ آیین‌نامه جدید بازنشستگی قانون مشاغل سخت و زیان‌آور، مشکل کارگران دارای بیش از ۱۰ روز غیبت در سال برطرف شد.
به گزارش ایسنا، علی ربیعی – وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی – در این زمینه اظهار کرد: آیین نامه جدید بر اساس پیشنهاد وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی در هیات دولت تصویب شده است.
وی با اشاره به ویژگی‌های آیین نامه جدید گفت: به موجب این آیین‌نامه از این پس کارگران بیمه شده دارای مشاغل سخت و زیان آوری که در طول دوران اشتغال و بیمه پردازی خود به مدت یک سال و کمتر از آن در مشاغل غیر سخت و زیان‌آور اشتغال داشته و بیمه پرداخت کرده‌اند، می‌توانند بدون برهم خوردن توالی سوابق بیمه‌ خود پس از ۲۰ سال بازنشسته شوند.
به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مشکل کارگران بیمه شده مشمولی که به دلیل داشتن بیش از ۱۰ روز غیبت در سال از مزایای احتساب توالی سوابق بیمه‌ای خود محروم می‌شدند، با آیین نامه جدید برطرف شده است.
ربیعی تصریح کرد: به موجب اصلاحیه صورت گرفته در قانون جدید، عدم اشتغال در مشاغل سخت و زیان‌آور در طول دوران اشتغال برای مدت بیشتر از یکسال موجب برهم خوردن توالی سابقه بیمه‌ شده و کارگران بیمه شده مشمول برای استفاده از قانون بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور باید حداقل ۲۵ سال کار کنند.
وی تصریح کرد: کارفرمایان مکلفند بر اساس این آیین نامه مذکور پس از ارائه تقاضای بیمه شده مشمول و احراز شرایط بازنشستگی وی اقدامات لازم را جهت بازنشستگی به عمل آورند.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.