کد خبر : 19161
تاریخ انتشار : جمعه 28 نوامبر 2014 - 2:30

دیدار خاخام های یهودی و روحانیون مسلمان

دیدار خاخام های یهودی و روحانیون مسلمان

در میان افزایش تنش میان یهودیان و مسلمانان فلسطین اشغالی، شصت تن از خاخام های یهودی و روحانیون مسلمان ایالت واشنگتن به گردهم آمدند. به گزارش باشگاه خبرنگاران، در میان افزایش تنش میان یهودیان و مسلمانان فلسطین اشغالی، شصت تن از خاخام های یهودی و روحانیون مسلمان ایالت واشنگتن به گردهم آمدند. رهبران این دو

در میان افزایش تنش میان یهودیان و مسلمانان فلسطین اشغالی، شصت تن از خاخام های یهودی و روحانیون مسلمان ایالت واشنگتن به گردهم آمدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در میان افزایش تنش میان یهودیان و مسلمانان فلسطین اشغالی، شصت تن از خاخام های یهودی و روحانیون مسلمان ایالت واشنگتن به گردهم آمدند.

رهبران این دو ادیان روز دوشنبه در گردهمایی تحت عنوان «نشست روحانیون مسلمان و خاخام های واشنگتن ۲۰۱۴» حضور داشتند.

این رویداد توسط «انجمن مسلمانان و یهودیان واشنگتن»، «بنیاد تفاهم قومی»، «جامعه مسلمانان دالاس» و «انجمن عبری واشنگتن» در کنیسه ی واشنگتن برگزار شد.

در این گردهمایی شرکت کننده ها درباره ی پروژه های مشترکی مانند اطعام بی خانمان ها، برگزاری مسابقه بسکتبال بین جوانان مسلمان و یهودی واشنگتن، و برگزاری صد و یک دوره کلاس های آموزشی اسلامی برای یهودیان و صد و یک دوره کلاس های آموزشی یهودیت برای مسلمانان به بحث و گفتگو پرداختند، و در آخر این نشت با صرف ناهار حلال و کوشر در این کنیسه خاتمه یافت.

خاخام «گری سروتا» مدیر اجرایی کنفرانس بین ادیان واشنگتن گفت: به عقیده من دین اسلام و یهودیت نردیک ترین دین به هم در جهان هستند. بهبود روابط مسلمانان و یهودیان روزی در دنیا طنین انداز خواهد شد.

وی در ادامه افزود: یهودیان و مسلمانان اشتراکات بسیاری دارند،هر دو این ادیان از حضرت ابراهیم علیه سلام آغاز شده اند، مسلمانان پیرو حضرت اسماعیل و یهودیان پیرو حضرت اسحاق هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.