کد خبر : 18770
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 25 نوامبر 2014 - 5:00

ضرورت جلوگیری از واردات کالاهای بی‌کیفیت

ضرورت جلوگیری از واردات کالاهای بی‌کیفیت

معاون سازمان ملی استاندارد ایران گفت: جلوگیری از ورود کالای بدون کیفیت و تولید کالای باکیفیت و رقابتی راهکارهای برون رفت از چالش‌های اقتصادی است. به گزارش ایسنا ، علی اباذری امروز – دوشنبه – در همایش تبیین بند ۲۴ سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از طرف مقام معظم رهبری و اطلاع‌رسانی در مورد تدوین و

معاون سازمان ملی استاندارد ایران گفت: جلوگیری از ورود کالای بدون کیفیت و تولید کالای باکیفیت و رقابتی راهکارهای برون رفت از چالش‌های اقتصادی است.

به گزارش ایسنا ، علی اباذری امروز – دوشنبه – در همایش تبیین بند ۲۴ سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از طرف مقام معظم رهبری و اطلاع‌رسانی در مورد تدوین و استانداردسازی واحدهای صنعتی، آموزشی و بازرسی کارشناسان مربوطه در گیلان گفت: استاندارد‌سازی نیازمند رویکردهای جدید است و به همین دلیل، سازمان ملی استاندارد ایران در حوزه سیاست‌گذاری متمرکز است.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۶۰ هزار نازل سوخت در کشور آزمایش می شود، اضافه کرد: باید برای تمام محصولات، کالای تولیدی و خدمات داخلی طبق سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، استاندارد داشته باشیم.

اباذری استاندارد را در ایران پر سابقه عنوان کرد و گفت: ۲۵۰۰ سال گذشته طرح فاضلاب در بنای تخت جمشید اجرا شده بود.

وی ادامه داد: ۲۷ هزار سند استاندارد ملی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و … کشور تدوین شده است.

معاون برنامه‌ریزی، تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد ایران گفت: برای شناسایی بازارهای هدف جهانی و ماندگاری در این بازارها، باید استاندارد عمل کنیم و محصولات استاندارد را به جهان صادر کنیم و تولیدکنندگان به استانداردهای بین‌المللی بیندیشند.

وی در ادامه به اجرای طرح فاضلاب در ۱۵۰ سال اخیر در دنیا اشاره کرد و افزود: بهره گیری های غیر منطقی از طبیعت، نشان می‌دهد از استانداردها فاصله گرفته ایم.

اباذری با اشاره به اینکه سالانه ۳۵۰ هزار بازرسی و نمونه‌برداری در کشور انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: سالانه ۵۰۰ هزار باسکول و ترازو اندازه‌گیری می‌شود.

معاون سازمان استاندارد ایران بر بهره گیری از توان مردمی در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی تاکید کرد و گفت: نهادینه کردن این موضوع، نیازمند مشارکت و همکاری کارشناسان و بخش خصوصی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.