کد خبر : 18768
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 25 نوامبر 2014 - 4:35

بازبینی مجوز صادرات تسلیحات به رژیم اسراییل

بازبینی مجوز صادرات تسلیحات به رژیم اسراییل

لندن اعلام کرد که بار دیگر مجوز صادرات تسلیحات به اسرائیل را مورد بازبینی قرار می‌دهد. به گزارش  تسنیم به نقل از رویترز، دولت انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد که لندن دومین بازبینی خود درباره مجوز صادرات تسلیحات به اسرائیل را انجام می‌دهد تا این اطمینان حاصل شود که تجهیزاتی که به اسرائیل صادر می‌شود

لندن اعلام کرد که بار دیگر مجوز صادرات تسلیحات به اسرائیل را مورد بازبینی قرار می‌دهد.

به گزارش  تسنیم به نقل از رویترز، دولت انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد که لندن دومین بازبینی خود درباره مجوز صادرات تسلیحات به اسرائیل را انجام می‌دهد تا این اطمینان حاصل شود که تجهیزاتی که به اسرائیل صادر می‌شود نتواند در راستای نقض قوانین بین المللی استفاده شود.

دولت انگلیس پیشتر و در ماه آگوست بازبینی مشابهی انجام داده بود. این اقدام در پاسخ به حمله اسرائیل به نوار غزه انجام شده و هشدار داده بود در صورتی که حملات اسرائیل به نوار غزه از سرگرفته شود ۱۲ مجوز صادرات تجهیزات نظامی را تعلیق می‌کند.

دولت انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد که بازبینی دیگری درباره مجوزهای صادرات سلاح به اسرائیل انجام می‌شود. این اقدام در پاسخ به کشته شدن یک فلسطینی در نوار غزه توسط نیروهای اسرائیلی صورت می‌گیرد. پس از جنگ ۵۰ روزه اسرائیل علیه نوار غزه، این اولین فلسطینی است که توسط نیروهای اسرائیلی در مرز نوار غزه به شهادت رسیده است.

سخنگوی دولت انگلیس طی بیانیه‌ای اعلام کرد: برای اطمینان یافتن از این موضوع که اطلاعات مورد بررسی قرار گرفته شده و در سایه این واقعیت که آتش بس بیش از دو ماه است که حاصل شده، وزیران اوایل ماه جاری تصمیم گرفتند که بازبینی بیشتری را انجام دهند.

وی افزود: بازبینی ماه آگوست به این نتیجه رسیده که بخش عمده‌ای از مجوزهای صادرات تسلیحات به اسرائیل دربین مواردی که اسرائیل می‌تواند از آنها علیه غزه استفاده کند قرار ندارد.

بر اساس گزارشی که توسط کمیته پارلمانی انگلیس در ماه جولای منتشر شده، دولت قبول دارد که حجم قرارداد صادرات تسلیحات به اسرائیل که کاربرد دوگانه دارد بیش از ۷٫۸ میلیارد پوند است که این تسلیحات شامل قطعات پهپاد و موشک می‌شود

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

فانوس سیس سه‌شنبه , 25 نوامبر 2014 - 18:20

بازم میشه امیدوار شد که دولت انگلیس یه کار مثبت انجام میده .البته اگه حقیقت داشته باشهههههههههه.