کد خبر : 18436
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 نوامبر 2014 - 15:43

آل سعود نعل وارونه می‌زند

آل سعود نعل وارونه می‌زند

جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز نوشت: نماینده رژیم سعودی در سازمان ملل از شورای امنیت خواست حزب‌الله لبنان را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهد. وی همچنین مدعی شد عربستان پیشگام مبارزه با تروریسم می‌باشد! این ادعا و اقدام رژیم سعودی در سطح سازمان ملل درحالی صورت می‌گیرد که دیپلمات‌ها و رسانه‌های بین‌المللی از آن

جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز نوشت:
نماینده رژیم سعودی در سازمان ملل از شورای امنیت خواست حزب‌الله لبنان را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهد. وی همچنین مدعی شد عربستان پیشگام مبارزه با تروریسم می‌باشد!
این ادعا و اقدام رژیم سعودی در سطح سازمان ملل درحالی صورت می‌گیرد که دیپلمات‌ها و رسانه‌های بین‌المللی از آن به عنوان یک شوخی بزرگ و مضحک نام برده و حتی یکی از کارشناسان غربی در واکنش به این دروغ شاخدار سعودی‌ها گفته است: بهتر است عربستان اگر مایل به مقابله با حزب‌الله لبنان است، از واژه تروریسم برای لکه‌دار کردن این سازمان استفاده نکند زیرا این برچسب بیش از هر کس دیگری برازنده خود سعودی هاست.”
اقدام فرافکنانه سعودی‌ها در سطح سازمان ملل علیه جنبش مقاومت اسلامی حزب‌الله لبنان به همان اندازه که یک لودگی سیاسی و چندش آور برای خنداندن ملت‌ها در اوضاع آشفته منطقه‌ای است، حکایت از شکست‌های بزرگ عربستان در سیاست‌های خاورمیانه‌ای و قدرت نمایی مقاومت اسلامی در برابر گروه‌های تکفیری و سلفی دارد که ریاض از آنها حمایت می‌کند. شاید زمانی که سعودی‌ها در مسیر سازماندهی نوچه‌ها و تربیت شده‌های خود در منطقه و وارد کردن آنها برای ورود از فاز تبلیغات ایدئولوژیک به فاز مبارزات نظامی تحت پوشش “جهاد” اقدام می‌کردند، هرگز تصور نمی‌کردند که به همین سرعت با شکست روبرو شده و حجم گسترده سرمایه‌گذاری‌های آنها نقش بر آب شود ولی اکنون که القاعده و داعش با سد مستحکم مقاومت اسلامی و ملت‌های منطقه مواجه شده و عملکرد گروه‌های تکفیری مورد نفرت جهانی قرار گرفته، مجبور هستند به سیاست نعل وارونه متوسل شوند. آنها با فرافکنی مفتضحانه قصد دارند ضمن متهم کردن رقیب، خود را از این مهلکه نجات دهند. حرکت اخیر نماینده عربستان در سازمان ملل دقیقاً حکم همان دزد و تبهکاری را دارد که درحال فرار از صحنه جرم هنگامی که مردم برای دستگیری او را تعقیب می‌کنند، فریاد “آی دزد، آی دزد” سر می‌دهد تا با رد گم کردن، خود را از خطر دستگیری برهاند. رژیمی که ریشه و اساس تفکرات تکفیری را با دلارهای نفتی تقویت کرده و به جای مقابله با صهیونیسم بین الملل، مسلمانان را به جان هم انداخته است، اکنون نه تنها دیگران را متهم به حمایت از تروریسم می‌کند بلکه به خود جرأت می‌دهد در صف اول پیشگامان مبارزه با تروریسم قرار بگیرد!
واقعیت این است که به گواهی جهانیان و اسناد و شواهد موجود، اگر سفیر عربستان در سازمان ملل اندک صداقتی داشته باشد، باید بپذیرد که آل سعود پیشگام در ترویج تروریسم است نه مبارزه با آن.
تمام واقعیت‌های موجود و روند تحولات بین‌المللی در سالهای اخیر موید این نکته است که عربستان خاستگاه اصلی تروریسم در منطقه بوده و پدر خوانده گروه‌های تروریستی القاعده، داعش، جبهه النصره، بوکوحرام، الشباب و… محسوب می‌شود. هر چند این جریان‌های انحرافی از حمایت‌های آشکار و پنهان آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز ‌بهره‌مند بودند ولی تعزیه‌گردانی جنگ‌های فرقه‌ای و اقدامات تروریستی را آل سعود برعهده داشته است.
اگر تفکرات وهابیت از حمایت دلارهای نفتی عربستان برخوردار نبود، هرگز گروه‌های تروریستی سلفی و تکفیری امکان بروز و ظهور نمی‌یافتند. بدون تردید این گروه‌ها از پستان تفکرات انحرافی وهابیت تغذیه شده‌اند و با حمایت‌های سیاسی و نظامی این رژیم جان گرفته و به جان مسلمانان و ملت‌های جهان افتاده‌اند. بدین ترتیب، اقدام اخیر نماینده رژیم سعودی در سازمان ملل صرفاً ژستی عوامفریبانه است که یا با هدف دادن آدرس غلط برای فرافکنی صورت گرفته و یا یک اقدام سفارشی است که سفارش دهندگان آن، صهیونیست‌ها و اربابان غربی رژیم عربستان هستند که می‌خواهند برای جنبش جهادی حزب‌الله لبنان پرونده سازی نمایند. کمک ۱۰۰ میلیون دلاری دولت عربستان به سازمان ملل برای مبارزه با تروریسم را نیز صرفاً رشوه‌ای به مقامات این سازمان در راستای چشم بستن بر نقش این کشور در ایجاد و حمایت سازمان یافته از تروریسم می‌توان تفسیر کرد، رژیم سعودی اگر خواستار مقابله با تروریسم و خشکاندن ریشه‌های آن است، باید از اختصاص بودجه میلیاردی برای ترویج تفکر سلفی گری و وهابیگری و حمایت از تروریست‌های تکفیری خودداری کند. دولت عربستان طبق توافق با دولت جدید افغانستان قرار است با احداث یک دانشگاه به اصطلاح اسلامی و پذیرش ۴ هزار دانشجو و طلبه از افغانستان و سایر کشورها در کابل، همان مسیر تربیت سلفی‌های مستعد جذب درگروه‌های تروریستی و افراطی را که تاکنون در مدارس دینی عربستان و پاکستان صورت می‌گرفت به شکل سازمان یافته‌تری دنبال کند. روشن است که این، یک اقدام عملی نیست، بلکه یک تلاش برای ترویج تفکری انحرافی است که عناصر تکفیری را پرورش می‌دهد.
سعودی‌ها اگر در ادعای خود صادق هستند، که نیستند، باید بیش و پیش از هر کاری ریشه تفکر تکفیری و افراطی را در خانه بخشکانند زیرا تا این ریشه وجود دارد، تروریسم نیز به حیات شوم خود ادامه خواهد داد. رژیم سعودی بهتر است قبل از مطرح ساختن دعوت برای مبارزه با تروریسم و متهم کردن دیگران، آنرا از خود آغاز کند و با گروهک‌های تروریستی که در دامان وهابیگری و در داخل نهادهای آموزشی، دینی، اجتماعی و دولتی این کشور رشد می‌کنند، مقابله کرده و با قطع حمایت مالی از آنان که عامل اجرای سیاست‌های شوم آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه هستند، به این بازی بدفرجام پایان دهد.
شاید روزی نباشد که مقامات و رسانه‌های صهیونیستی نگرانی خود را از فعالیت‌های حزب‌الله لبنان و مقاومت اسلامی در منطقه ابراز ننمایند و بر نقش کلیدی این گروه اسلامی اعتراف نکنند. دقیقاً در چنین شرایطی است که عربستان به اتاق اصلی طراحی عملیات میدانی علیه حزب‌الله تبدیل می‌شود و پیشنهاد گنجاندن نام گروه حزب‌الله لبنان در فهرست گروه‌های تروریستی را ارائه می‌کند.
افکار عمومی منطقه بویژه محالف عربی که از رهبری حزب‌الله لبنان به عنوان نماد عزت و شرافت اعراب یاد کرده و شجاعت آن را در مقابل مطامع رژیم صهیونیستی می‌ستایند و سید حسن نصرالله را تأثیرگذارترین شخصیت معاصر جهان عرب لقب داده‌اند قطعاً برای این سؤال پاسخی ندارند که چرا سازمان سیاسی و نظامی در منطقه که توانسته توطئه‌های شوم رژیم صهیونیستی را نقش بر آب کند و اسرائیل را هر لحظه فرسوده‌تر نماید، اکنون باید اینگونه مورد هجمه نیابتی رژیم سعودی قرار بگیرد؟
مقامات سعودی با این اقدام خود همانند غریقی که برای نجات خود به هر خس و خاشاکی متوسل می‌شود، شکست سیاست‌های خود در منطقه را به نمایش گذاشته و وابستگی خود به رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن را آشکارتر کرده‌اند، لکه ننگی که هرگز از دامان این خاندان پاک نخواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.