کد خبر : 18431
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 نوامبر 2014 - 13:00

تجمع فعالان جنبش تسخیر لندن در برابر پارلمان

تجمع فعالان جنبش تسخیر لندن در برابر پارلمان

ده ها نفر از اعضای گروه های طرفدار دمکراسی که خودشان را «جنبش تسخیر لندن» می خوانند، شنبه شب برغم بارش باران و سرمای هوای بار دیگر دربرابر پارلمان انگلیس، تجمع کردند. به گزارش ایرنا، پلیس انگلیس همانند جمعه شب گذشته با کشیدن فنس های آهنی به دور میدان روبروی پارلمان، مانع ازاین شد که

۴۴۴۹۱۶_۵۵۵ده ها نفر از اعضای گروه های طرفدار دمکراسی که خودشان را «جنبش تسخیر لندن» می خوانند، شنبه شب برغم بارش باران و سرمای هوای بار دیگر دربرابر پارلمان انگلیس، تجمع کردند.
به گزارش ایرنا، پلیس انگلیس همانند جمعه شب گذشته با کشیدن فنس های آهنی به دور میدان روبروی پارلمان، مانع ازاین شد که معترضین بتوانند دراین میدان چادر برپا کنند.
افراد معترض که شمار آنان به صد نفر می رسید، برغم مسدود بودن راه های ورودی به میدان پارلمان وحضور گسترده نیروهای پلیس، از بعد ازظهر روز جمعه درمجاور این میدان، تجمعی اعتراضی خودشان را برپا کردند.
بریان، یکی از افراد تجمع کننده به خبرنگار ایرنا گفت: ما دراعتراض به سیاست های اقتصادی کشور، مخالفت با حذف کمک های رفاهی واجتماعی دولت در اینجا گردهم آمده ایم.
وی که خودش را آموزگار معرفی کرد، افزود:من وسایر همفکرانم جمعه شب نیز به اینجا آمده بودیم که به دلیل مخالفت نیروهای پلیس نتوانستیم اقدام به برپایی چادر درمیدان پارلمان کنیم.
این معترض انگلیسی با بیان اینکه جنبش تسخیر لندن بخشی ازیک حرکت جهانی است، اضافه کرد: تلاش برای برپایی چادر در برابر پارلمان انگلیس، الگویی است که ما ازانقلابیون مصری گرفته ایم.
یک معترض دیگر که خودش ‘فیلیپ’ معرفی کرد گفت: جنبش تسخیر لندن، یک حرکت اعتراضی علیه فساد ‘وست مینستر’ وسیاستمداران انگلیسی و سیاست های اقتصادی ریاضتی دولت دیوید کامرون است.
وی افزود: ما بدنبال اصلاح نظام سیاسی واقتصادی انگلیس ونیز ارتقای سطح زندگی اجتماعی و رفاهی مردم و حفظ محیط زیست هستیم .
این معترض همچنین با اشاره به برخورد نیروهای پلیس انگلیس با طرفداران جنبش تسخیر لندن درجمعه شب عنوان کرد درجریان این برخورد گفته می شود چند تن از اعضای این جنبش دستگیر شدند.
وی اضافه کرد: این حرکت اعتراضی قراراست تا یکشنبه شب در برابر پارلمان انگلیس برگزار شود .
جنبش تسخیر لندن بخشی ازاعتراض های جهانی علیه نظام سرمایه داری غرب است که به گفته اعضای آن بدنبال برپایی نظامی هستند که دمکراسی و حقوق مردم و محیط زیست به رسمیت شناخته

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.