کد خبر : 18299
تاریخ انتشار : شنبه 22 نوامبر 2014 - 19:34

اعلام فهرست مکمل های مورد تایید

اعلام فهرست مکمل های مورد تایید

مدیر کل نظارت و ارزیابی فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو، از اعلام فهرست مکمل‌های مورد تایید وزارت بهداشت خبر داد. بخش اجتماعی تبیان دکتر امیرحسین جمشیدی افزود: در آینده‌ای نزدیک فهرست مکمل‌های مورد تایید و دارای پروانه به تفکیک ساخت یا واردات اطلاع رسانی خواهد شد. وی گفت: یک اصل کلی

مدیر کل نظارت و ارزیابی فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو، از اعلام فهرست مکمل‌های مورد تایید وزارت بهداشت خبر داد.

بخش اجتماعی تبیان
داروخانه

دکتر امیرحسین جمشیدی افزود: در آینده‌ای نزدیک فهرست مکمل‌های مورد تایید و دارای پروانه به تفکیک ساخت یا واردات اطلاع رسانی خواهد شد.

وی گفت: یک اصل کلی درباره تهیه دارو وجود دارد و آن اینکه حتما باید با نسخه و فقط از داروخانه‌ها تهیه شود. اما در مورد مکمل اگر چه ارائه نسخه ضرورت ندارد ولی باید از داروخانه تهیه شود که رعایت این مسئله بسیاری از مشکلات را به صورت پیشگیرانه برطرف خواهد کرد.

هموطنان فریب تبلیغات ماهواره‌ای را نخورند و آگاه باشند که نظام درمانی کشور دارای مجوز قانونی است و بهترین راهنما برای تامین و پایداری سلامت آن‌ها محسوب می‌شود

مدیرکل نظارت و ارزیابی فراورده‌های طبیعی و مکمل سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه برای مصرف مکمل باید همانند دارو به پزشک مراجعه کرد، اظهار داشت: در باشگاه‌های بدنسازی و آرایشگاههای زنانه بسیار دیده شده که افراد عامی اقدام به تجویز و پیشنهاد مکمل می‌کنند که آسیب‌های ناگواری متوجه مصرف کننده می‌شود. طبق آئین نامه‌ها و قوانین موجود تبلیغ دارو، مکمل دارویی گیاهی در معابر عمومی و در رسانه‌های غیرتخصصی ممنوع است. تهیه انواع مکمل‌ها در موارد خاص نیز به شرطی که آحاد جامعه را گمراه نسازد، مشکلی ندارد. اما، هموطنان فریب تبلیغات ماهواره‌ای را نخورند و آگاه باشند که نظام درمانی کشور دارای مجوز قانونی است و بهترین راهنما برای تامین و پایداری سلامت آن‌ها محسوب می‌شود.


منبع : جام جم سرا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.