کد خبر : 18119
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 نوامبر 2014 - 10:51

صبح،ظهر،شب،یک قاشق عشق

صبح،ظهر،شب،یک قاشق عشق

هرکس در درون خود فرشته ای دارد، اگر خواسته ای از شخصی دارید و او هم آن را برآورده نمی سازد، به فرشته درون آن شخص نامه بنویسید و از او بخواهید. معنویت گمشده جهان امروز است، آمار بالای بیماری های روحی نشانه توکل نداشتن ما انسان ها به وجود خدای بزرگ و نقش حمایت


هرکس در درون خود فرشته ای دارد، اگر خواسته ای از شخصی دارید و او هم آن را برآورده نمی سازد، به فرشته درون آن شخص نامه بنویسید و از او بخواهید.

معنویت

معنویت گمشده جهان امروز است، آمار بالای بیماری های روحی نشانه توکل نداشتن ما انسان ها به وجود خدای بزرگ و نقش حمایت گر اوست، زیاد بودن جرم و جنایت، نشانِ نداشتن اعتقاد راسخ به روز قیات و حساب و کتاب بندگان است و حسادت، عصبیت، بداخلاقی ، غیبت و دروغ و تمام رذائل اخلاقی ناشی از کبود معنویت و اعتقادات در زندگی است.

با وجود فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی در کشورمان، اما بازهم شاهد کبود رابطه انسان با خدا و فقر معنوی انسان ها هستیم.

 

چند سال پیش کتابی در زمینه معنویت می خواندم که در آن کتاب قطور نوشته بود که هرکس در درون خود فرشته ای دارد، اگر خواسته ای از شخصی دارید و او هم آن را برآورده نمی سازد، به فرشته درون آن شخص نامه بنویسید و از او بخواهید، در دوران خام نوجوانی خود، چند شبی برای فرشتگان درون انسان هایی که از آنها خواسته ای ادشتم، نامه ی نوشتم و از آن فرشته برآوردن حوائجم را خواستار شدم.

یک شب در حین نوشتن، به یاد آوردم من مسلمانم و شیعه، من اعتقاد به وجود خدای بزرگ و امام مهربان زمانم دارم که زنده است و ناظر، پس چرا نوشتن نامه به فرشته درون و …

همان شب رو به سوی خدا کردم و خواسته هایم را از او خواستم، همان شب به امام زمانم قول دادم که دیگر فراموشش نکنم و او را به کناری نگذارم.

 

مهمترین بخش

معنویت شاید مهمترین بخش از موجودیت ماست که فراتر از زمان و مکان زندگی می کند. این بخش ما را به منبع جهانی و یکی شدن با زندگی و محیط اطراف متصل می کند و به ما کمک می کند تا احساس تعلق به کره زمین و موجودات آن را تجربه کنیم. به این ترتیب معنا و هدف عمیق تری پیدا می کنیم و زندگی را فراتر از این دنیای فانی و کوچک می بینیم. گوشه معنویت، در حقیقت ستون اصلی، سترگ و زیرین ساختمان وجودی ماست.

اگر احساس می کنید که معنویتتان کم شده، باید آن بعد وجودتان را ترمیم کنید، هر زمان که بتوانیم تمرکز، آگاهی و انرژی خود را بر روی زمان حال معطوف کنیم، در حقیقت گام اول را برای ورود به معنویت و احساس یگانگی با خدا و طبیعت و دیگر جانداران کره زمین برداشته ایم

ترمیم بعد معنوی

اگر احساس می کنید که معنویتتان کم شده، باید آن بعد وجودتان را ترمیم کنید، هر زمان که بتوانیم تمرکز، آگاهی و انرژی خود را بر روی زمان حال معطوف کنیم، در حقیقت گام اول را برای ورود به معنویت و احساس یگانگی با خدا و طبیعت و دیگر جانداران کره زمین برداشته ایم.

گروهی با رفتن به مکان های مقدس (مانند مسجد، کلیسا، دیر، زیارتگاه و …) و گروه دیگر با استفاده از طبیعت (مانند: پیاده روی در جنگل، کوه پیمایی، نشستن در کنار رودخانه، شنا در اقیانوس و نگاه کردن به امواج و غروب آفتاب) احساس شعف، آرامش و آزادی بسیار می کنند. اما گاه به اشتباه در این مسیر، با دوستان خود صحبت می کنند و به این ترتیب از حالات عمیق این مسائل دور می شوند.

همچنین گروهی در فعالیت های جسمی، مانند دوچرخه سواری، حرکات موزون، دویدن و… و گروهی از راه خلاقیت و نوآوری (مانند: نقاشی، موسیقی، مجسمه سازی، سرامیک سازی، نویسندگی، آواز خوانی، شعرسرایی و…) در این راه گام می گذارند.

 

تمرین

۱- هر روز صبح بعد از بیدار شدن از خواب، از خدا برای آن روز کمک و راهنمایی بخواهید.دعاهای روز و زیارات روز که در ابتدای کتاب مفاتیح الجنان نوشته شده، به شما کمک بیشتری خواهد کرد.

۲- قبل از خوردن غذا، لحظاتی مکث کنید و با خود فکر کنید که آیا از داشتن این ماده خوراکی سپاسگزار هستید؟ و آیا از مصرف آن لذت می برید؟

۳- چند دقیقه حمام آب سرد در روز، گردش خون شما را تسریع می کند.

۴- برای خود سجاده و کتاب دعای جداگانه داشته باشید و حتما در شبانه روز، ساعتی برای مناجات با خدا و عبادت وقت بگذارید.

۵- گل ها و گیاهان منزل را آبیاری کنید تا باعث شور و شعف خاصی در زندگی شما شود.

۶- سعی کنید به مکان های مقدس بروید و در آنجا دعا کنید، به طبیعت نگاه کنید و تسبیح آنها را بشنوید، به ستارگان، حیوانات، دریا و … نظر کنید و قدرت خدا را با تمام وجود حس کنید و برخود ببالید که به خدای به این بزرگی تکیه زدید.

با انجام این تمرینات، شما دارای قدرت معنوی خاصی می شوید که می توانید هر روز از این انرژی برای موفقیت هایتان کمک بگیرید و مطمئن باشید که معجزه می کند.

 

فرآوری: زینب عشقی

بخش خانواده ایرانی تبیان


با نگاهی به کتاب گوشه های وجودی ما، نوشته سهیلا ورزی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.