کد خبر : 18093
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 20 نوامبر 2014 - 21:00

همکاری ژاپن و اردن برای مقابله با داعش

همکاری ژاپن و اردن برای مقابله با داعش

ژاپن و اردن روز پنجشنبه توافق کردند که در خصوص مقابله با داعش با یکدیگر همکاری بیشتری داشته باشند. «ملک عبدالله دوم» پادشاه اردن که از روز سه شنبه گذشته سفری چهار روزه را به ژاپن آغاز کرده، عصر امروز به وقت محلی (پنجشنبه) با «شینزو آبه» نخست وزیر این کشور دیدار کرد. به گزارش

ژاپن و اردن روز پنجشنبه توافق کردند که در خصوص مقابله با داعش با یکدیگر همکاری بیشتری داشته باشند.

«ملک عبدالله دوم» پادشاه اردن که از روز سه شنبه گذشته سفری چهار روزه را به ژاپن آغاز کرده، عصر امروز به وقت محلی (پنجشنبه) با «شینزو آبه» نخست وزیر این کشور دیدار کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری کیودو، یکی از مهمترین محورهای مذاکرات طرفین در این دیدار، همکاری جهت مقابله با داعش بود که از سوی دو مقام ژاپنی و اردنی نیز نسبت به اجرای آن تاکید شد.

طرفین همچنین درباره تحولات کنونی در دو عرصه منطقه ای و بین المللی و راههای تقویت روابط دو کشور و مسائل مشترک میان اردن و ژاپن گفت وگو کردند.

ملک عبدالله پادشاه اردن در سخنان خود تاکید کرد: مقابله با داعش نیازمند اقدامات بین المللی است و تحقق این مهم با رایزنی و هماهنگی با کشورهای تاثیرگذار در جهان امکان پذیر است.

دو طرف همچنین در این دیدار با اشاره به همکاری های اقتصادی دو کشور، خواستار بسط و گسترش آن در زمینه های مختلف شدند و «آبه» در این خصوص از کمک ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ینی ژاپن به این کشور خبر داد.

تداوم صلح و ثبات در خاورمیانه به ویژه در سرزمین های اشغالی دیگر محورهای گفت وگوی شینزو آبه و ملک عبدالله عنوان شده است.

رسانه ها، پیشتر سفر عبدالله دوم به توکیو را در چارچوب تلاش مستمر اردن برای رایزنی و همکاری با دولت های تصمیم ساز جهان در خصوص راه های برخورد با تحولات و چالش های منطقه خاورمیانه به ویژه تلاش های بین المللی در راستای مبارزه با تروریسم، تحقق صلح و تحکیم امنیت و ثبات مردم جهان عنوان کرده بودند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.