کد خبر : 17440
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 13 نوامبر 2014 - 3:58

شهرستان شبستر از لحاظ آمارکتابخانه درسطح کشور نمونه می باشد

شهرستان شبستر از لحاظ آمارکتابخانه درسطح کشور نمونه می باشد

محسنی در گفتگو با شبسترنیوزگفت: وضعیت کتابخانه های شهرستان از لحاظ کمی در سطح کشور در حد عالی می باشد گفت:هم اکنون ۱۵ کتابخانه در این شهرستان فعال بوده و در هفته کتاب امسال و ماه های آینده سال جاری تعداد ۲کتابخانه نیز تأسیس می شود.

 ۲دکتر محسنی رئیس اداره کتابخانه های شهرستان شبستر در گفتگو با خبرنگار شبسترنیوز  با تبریک فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی گفت: کتاب و کتابخوانی  مختص کتابخانه ها نمی باشد و باید همه ارگان ها  در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی  همکاری کنند و امیدواریم کتاب و کتابخوانی در جامعه به جایگاه خودش برسد .

وی با اشاره به  منویات مقام معظم رهبری هدف مهم کتابخانه ها را ارتقای وضعیت کتابخوانی دانسته و گفت:باید میزان مطالعه و کتابخانه ها افزایش یابد

محسنی در بخش دیگر سخنان خود با با اشاره به اینکه  وضعیت کتابخانه های شهرستان از لحاظ کمی در در سطح کشور درحد عالی می باشد گفت:هم اکنون ۱۵ کتابخانه در این شهرستان فعال بوده و در هفته کتاب امسال و ماه های آینده سال جاری تعداد ۲کتابخانه نیز تأسیس می شود.

وی با تشریح برنامه های گرامیداشت هفته کتاب در شهرستان شبستر گفت: برپایی نمایشگاه کتاب،برگزاری مسابقات کتابخوانی ،بازدید دانش آموزش از کتایخانه ها ،برگزاری جلسات نقد کتاب ،راه اندازی پایگاه معرفی خدمات کتابخانه ها  و  همایش تجلیل از خادمان کتاب در بخش های مختلف از مهم ترین برنامه هایی است که در هفته کتاب سال جاری در این شهرستان برگزار می شود .

محسنی طرح های کتاب من و جستجو و درخواست  کتاب از کتابخانه های کل کشور و راه اندازی بخش کودک را از مهم ترین اقدامات نهادینه شده  در کتابخانه ها دانست و گفت: اعضایی که در یک کتابخانه عضویت دارند می توانند از کتابخانه های دیگر شهرستان نیز استفاده کنند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر با تقدیر از خیرین در راه اندازی و تجهیز کتابخانه ها گفت: کتابخانه ها نیازمند همکاری خیرین می باشد و این اداره در صورتی که ساختمانی  در روستاها و شهرها  در اختیار این اداره قرار گیرد آمادگی دارد نیروی انسانی در این کتابخانه هاقرار داده و  همچنین تجهیز نماید.

وی  با اشاره به اینکه در جنوب شهر شبستر کتابخانه وجود ندارد گفت: با همکاری اداره کمیته امداد شهرستان شبستر در هفته کتاب امسال  کتابخانه ای در جنب این اداره تأسیس می شود و شهروندان این منطقه از شهر نیز می توانند از خدمات این کتابخانه بهره مند شوند.

محسنی ادامه داد: تعداد کتابخانه های شهرستان کافی نبوده و در تلاش هستیم با همکاری خیرین در نقاط مختلف شهرستان خصوصا  مناطق روستایی کتابخانه تأسیس نماییم و میزان مطالعه  و کتابخوانی را افزایش دهیم .

وی در بخش پایانی سخنان خود از همکاری مسئولین شهرستانی ،شهرداران و خیرین  تشکر کرده  و خواستار مشارکت بیش از پیش خیرین شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.