کد خبر : 17389
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 11 نوامبر 2014 - 22:37

جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی با مدیریت جهادی/ موضوع در دستور کار مجلس است

جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی با مدیریت جهادی/ موضوع در دستور کار مجلس است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه موضوع جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی دستور کار مجلس است،گفت: فرآوری مواد معدنی علاوه بر اشتغالزایی، در ایجاد ارزش افزوده نقش بسزایی دارد ، لذا مسئولان باید با یک مدیریت جهادی از خام فروشی پیشگیری کنند.

۴۳۱۲۸_origبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی شبسترنیوز ، علی علیلو  گفت: صادرات مواد خام، یکی از اقدامات اشتباه بوده و بدنظارتی دستگاه های مربوطه نیز به این موضوع دامن زده است.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه استراتژی نظام جمهوری اسلامی، جلوگیری از خام فروشی است، تصریح کرد: اکنون کمیسیون های مجلس به شدت پیگیر این موضوع هستند و بارها از معاون امور معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت خواسته ایم که به وضعیت کنونی خاتمه داده و به سمت فراوری مواد معدنی حرکت کنند.

وی ادامه داد: اکنون به دلیل شرایط اقتصادی، ضرورت کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و ارتقای درآمدهای عمومی، نیازمند توسعه بخش معادن هستیم، این موضوع کمک بسزایی به فعال شدن صنعت خواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: فرآوری مواد معدنی علاوه بر اشتغالزایی، در ایجاد ارزش افزوده هم نقش بسزایی دارد که تکمیل این زنجیره، به توسعه کشور منتهی می شود، لذا مسئولان باید با یک مدیریت جهادی از خام فروشی پیشگیری کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در رابطه با نقش ضعف مدیریت در خام فروشی مواد معدنی نیز بیان کرد: نبود برنامه، نداشتن نقشه راه و برنامه عملیاتی منسجم، از جمله خلاء های مدیریتی بوده و برای رفع موانع، باید این خلاء پر شود.

نماینده مردم شبستر در مجلس در رابطه با زمان مورد نیاز برای فاصله از خام فروشی نیز گفت: زمانی که برنامه عملیاتی تدوین شد، می توان یک جدول زمانبندی بر اساس برنامه تنظیم کرد، اما نکته مهم اینکه کشور فرصت بسیاری در اختیار نداریم و نیاز است که با مدیریت جهادی به این بخش توجه شود./

پایان پیام/ خانه ملت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

تسوجی چهارشنبه , 12 نوامبر 2014 - 1:13

باسلام،
از زحمات صادقانه جناب آقای علیلو نماینده محترم مجلس شورای
اسلامی شهرستان شبستر صمیمانه تقدیر و تشکر می نمایم.

سربازگمنام چهارشنبه , 12 نوامبر 2014 - 1:19

سردار محمدرضا نقدی فرمانده بسیج کشورگفت: امر به معروف و نهی از منکر نیاز به سلاح، لباس مخصوص و کارت ندارد بلکه اجرای این دو فریضه الهی برخورد بر اساس آموزه های دینی است.