کد خبر : 165312
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 ژانویه 2023 - 10:21

تسریع در روند فعالیت‌های دانش‌بنیان با بهره‌گیری از ظرفیت خیّران

تسریع در روند فعالیت‌های دانش‌بنیان با بهره‌گیری از ظرفیت خیّران

رابط خیّران دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر گفت: فعالیت‌های مختلفی برای بهره‌مندی از توانمندی خیّران در دانشگاه صورت می‌گیرد تا بتوان روند فعالیت‌های دانش‌بنیان را تسریع کرد.

به گزارش شبستر خبر، مهدی گوزلی با اعلام مشارکت ۵۰ میلیون تومانی خیّران شبستر در امور دانشگاه آزاد اسلامی شبستر بیان کرد: شبستر یکی از شهرستان‌های پیشرو در حوزه علم و فرهنگ و تمدن کشور با داشتن شاخص‌های بالای فرهنگی و مردمی فرهیخته، افتخار دارد که به دارالخیرین معروف است، شبستر بالاترین آمار خیّران را نیز دارد و پروژه‌های بزرگ علمی، فرهنگی و پژوهشی را در این دیار به کمک این بزرگ‌اندیشان (خیّران) اجرا کرده‌ایم.

رابط خیّران دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر یادآور شد: خیّران یار نزدیک نظام اسلامی در توسعه خدمات شهرستان شبستر بوده‌اند و این ظرفیت بزرگ برای توسعه پایدار این شهرستان است و با توجه به این ظرفیت، فعالیت‌های مختلفی برای بهره‌مندی از این توانمندی در دانشگاه صورت می‌گیرد تا بتوان روند فعالیت‌های دانش‌بنیان را تسریع کرد.

گوزلی افزود: با توجه به اینکه حوزه امور خیّران دانشگاه آزاد اسلامی از سال گذشته فعالیت‌های خوبی برای بهره‌گیری از ظرفیت خیّران در سطح کشور آغاز شده، در دانشگاه آزاد اسلامی شبستر فعالیت‌هایی در راستای جلب توجه و نظر خیّران شهرستان شبستر صورت می‌گیرد تا با همراهی و همگامی آنان بتوان گام‌هایی در حوزه دانش‌بنیان برداشت.

وی افزود: دانشگاه باید پاسخگوی برخی از نیاز‌های دانش‌بنیانی جامعه باشد و تلاش می‌‌کنیم مشارکت خیّران در امور دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه شبستر که شامل واحد‌های شبستر، صوفیان، خامنه و مرکز تسوج می‌شود، گسترش یابد.

رابط خیّران دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر درباره نحوه کمک‌های مالی و جنسی اولیه خیّران گفت: بنای اولیه دانشگاه از سال ۶۸ با همراهی و مشارکت فکری و مالی خیّران شهرستان شبستر انجام گرفته و خیّران بزرگی در اهدای اماکن و ساخت مجتمع‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه نقش بسزایی داشته‌اند که زنده‌یاد مرحوم عبدالله مالکی، زنده‌یاد مرحوم غفارزاده و علی واثقی شانجانی ازجمله آنان هستند.

گوزلی اضافه کرد: خیّران بزرگی در اهدای اماکن واحد‌ها و مراکز تابعه ازجمله در شهر صوفیان، شهر خامنه و شهر تسوج در تسریع فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه‌ آزاد اسلامی این ناحیه نقش داشته‌اند.

وی در تبیین مشارکت‌های اخیر خیّران شهرستان شبستر در امور دانشگاه اظهار کرد: با توجه به اینکه فعالیت‌های اخیر دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه شبستر عمر کوتاهی دارد با کمک و همراهی مسئولان این دانشگاه فعالیت‌هایی در راستای ایجاد ارتباط با شخصیت‌های اثرگذار شهرستان ازجمله خیّران صورت گرفته است.

این فعال دانشگاهی ادامه داد: در این راستا از ابتدای سال ۱۴۰۱، خیّران در قالب کمک‌های خرد خود به ارزش ۴۰ میلیون تومان با این دانشگاه مشارکت کرده‌اند که در اشکال مختلف از جمله مشارکت در تجهیز امکانات خدماتی به دانشجویان در خوابگاه‌ها، کمک هزینه شهریه دانشجویی، مشارکت در برگزاری برنامه‌های علمی و پژوهشی، مشارکت در برگزاری نمایشگاه‌های دانش‌بنیان، مشارکت در برگزاری برنامه‌های تجلیل از پژوهشگران، بازنشستگان و نظایر آن صورت گرفته که نشان از عمق فرهنگ و درایت و شعور خیّران یار شیخ محمود شبستری و مقام معظم رهبری دارد.

رابط خیّران دانشگاه آزاد اسلامی شبستر درباره رویکرد‌های پیش روی دفتر امور خیّران دانشگاه آزاد اسلامی شبستر گفت: با توجه به مأموریت‌های اخیر دانشگاه‌ها در توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان و تحقیقاتی در حوزه‌های مختلف، تلاش می‌کنیم از ظرفیت خیّران دانشگاه در این حوزه‌ها بهره بگیریم تا متناسب با نیاز جامعه و مأموریت‌های دانشگاه باشد.

گوزلی مطرح کرد: از طرفی فعالیت‌ها برای انجام برخی سرمایه گذاری‌ها از طریق خیّران برای ثبات‌بخشی به امکانات مالی دانشگاه در راستای ارائه خدمات مطلوب به دانشگاهیان شهرستان در دست اقدام است که نیازمند همراهی و حمایت مدیران ارشد شهرستان شبستر و مدیران ارشد دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی هستیم.

انتهای پیام/ب

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.