کد خبر : 165270
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 24 نوامبر 2022 - 12:40

به مناسبت ترور رسانه‌ای فرزاد نریمانزاده به دست ضدانقلاب

به مناسبت ترور رسانه‌ای فرزاد نریمانزاده به دست ضدانقلاب

دو روز پیش به فاصله یک و نیم ساعت پس از انتشار خبر فاجعه تروریستی حرم شاه چراغ، پوستری در فضای مجازی منتشر شد که حاشیه های زیادی را به همراه داشت.

به گزارش شبستر خبر، مهدی مولائی از کنشگران حوزه رسانه، در یادداشتی نوشت:دو روز پیش به فاصله یک و نیم ساعت پس از انتشار خبر فاجعه تروریستی حرم شاه چراغ، پوستری در فضای مجازی منتشر شد که حاشیه های زیادی را به همراه داشت.

طراح پوستر، فرزاد نریمانزاده، گرافیست شناخته شدهی تبریزیست. آنهایی که فرزاد را می شناسند می دانند که طراحی این پوستر به دست او کمتر از نیم ساعت زمان می برد. با توجه به سابقه طولانی فرزاد در آماده سازی سریع و ضربتی این مدل طرح های گرافیکی مناسبتی، پوستر سریعا در فضای نیروهای انقلابی منتشر و وایرال شد.

در حالی که پوستر به سرعت در حال انتشار بود، کسی فکرش را هم نمی کرد که اتاق جنگ رسانه ای ضدانقلاب طراحی و انتشار این پوستر را به سندی برای متهم کردم نظام در قضیه جنایت شاہ چراغ شیراز تبدیل کند.

اتفاقی که حتی به عقل جن هم نمی رسید.

ضد انقلاب با ردیف کردن یک سری ادعاهای فنی نرم افزاری مدعی شد که پوستر سه_چهار ساعت قبل از حادثه تروریستی شیراز، طراحی و دو دقیقه بعد از انتشار خبر جنایت پخش شده است و برای اثبات این ادعا هم از الفاظ و تکنیک های فنی ساده اما ناشناخته ای بهره می برد : که حتى اهل فن را هم به شک انداخته بود. هرچند اصل دروغ بودن این ادعا در همان ساعات اولیه انتشار این خبر ( توییتی به نقل از یک خبرنگار اصلاحطلب) مشخص و اثبات شد اما استفاده دقیق از تکنیک رسانه ای “روایت اول” کار خودش را کرده بود و این ادعای دروغین به تیتر اول رسانه ای ضدانقلاب در گرفتن انگشت اتهام جنایت شیراز به سمت نظام تبدیل شده بود.

چند ساعت بعد و به سرعت، تصویر و مشخصات فرزاد نریمانزاده در فضای رسانه ای ضدانقلاب پخش و حجم سنگینی از اتهامات ساختگی به او نسبت داده شد. اتفاقی که گویا ارسال انبوهی از پیام هایی تهدید آمیز با چاشنی فحاشی در شبکه های اجتماعی و پیامک های تلفنی را به همراه داشته و زندگی شخصی فرزاد را مختل کرده بود. هرچند اکثر بچه های فعال رسانه ای جبهه انقلاب در گذشته و مخصوصا این روزها، با فحاشان، تهدید کنندگان و لاتهای کوچهی خلوت فضای مجازی تک و توک، برخورد داشته اند، اما تصور اینکه به یکباره تصویر و مشخصات یک نفر در اتمسفر خشن و متوحش رسانه ای ضدانقلاب پخش شده و بلافاصله انبوهی از پیام های هتاکانه و تهدید آمیز برای او ارسال شود، جنایت آمیز و منزجر کننده است! من نمیدانم در چند ساعت گذشته حال فرزاد و خانواده و پدر و مادر عزیزش چطور بوده و چه ساعات نگران کننده ای را گذرانده اند، حتما این اتفاق برای او و مخصوصا خانواده اش بسیار ناراحت کننده بوده است، اما این برایم اظهر من الشمس است که در فضای بچه انقلابی های تبریز، فرزاد یکه و تنها ماند و کسی به حمایت از او برنخاست؟ اینکه ضدانقلاب داخلی و خارجی برای خنثی سازی اقدامات حمایتی از نظام، برنامه دارد و حتی از خیر یک پوستر ساده هم نمیگذرد و با هزاران ترفند و دروغ رنگ و لعابدار به دنبال فریب افکار عمومی ست از یک طرف و بی حسی و منفعلانه عمل کردن بزرگان و نیروهای میدانی جبهه انقلاب در فضای مجازی از طرف دیگر، کفه ی فرایند اقناع سازی مخاطب را به نفع ضدانقلاب سنگین تر کرده است.

اتفاق اخیر در برخورد با فرزاد نریمانزاده نشان داد رادار دشمن در شناسایی و ترور رسانه ای عناصر تاثیرگذار انقلاب بسیار دقیق و درست کار میکند. درحالی که فرزاد جزو معدود گرافیست های توانمند و صاحب فکر و ایده تبریز است، به راحتی آب خوردن و بایک عملیات دقیق رسانه ای مورد هجمه ی شدید وحوش رسانه ای ضدانقلاب قرار گرفت و صدایی از کسی در جبهه خودی در نیامد؟

انتهای پیام/ب

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.