کد خبر : 165246
تاریخ انتشار : جمعه 18 نوامبر 2022 - 16:37

همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی؛

چهارمین مینی بوس کتابخانه سیارآذربایجانشرقی درشبستر راه اندازی شد

چهارمین مینی بوس کتابخانه سیارآذربایجانشرقی درشبستر راه اندازی شد

چهارمین مینی بوس کتابخانه سیار آذربایجان شرقی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در شبستر راه اندازی شد.

به گزارش شبستر خبر به نقل از مهر، همایش تجلیل از نویسندگان، خیرین و خادمان کتاب شهرستان شبستر ظهر امروز جمعه در سالن همایش‌های مقبره شیخ محمود شبستری برگزار شد.

اسد بابایی مدیر کل نهاد کتابخانه های استان آذربایجان شرقی در این مراسم کتاب را راه روشنایی، دانایی و رسیدن به سعادت و راه جلوگیری از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی برشمرد و گفت: بخشیدن مال خیلی سخت و دل بزرگی می‌خواهد ولی در شهرستان شبستر خانواده محترم دنیابین چهارمین مینی بوس کتاب سیار استان آذربایجان شرقی را اهدا کردند تا عدالت را در دورترین روستاهای منطقه برقرار کنند.

مدیر کل نهاد کتابخانه های استان در ادامه خاطرنشان کرد: کتابخانه های استان افتخار این را دارد در چهار ماه گذشته شاهد رشد ۲۹ درصدی در جذب اعضای فعال باشیم و در تیر ماه ۱۴۰۰ تعداد ۷۹ هزار عضو فعال کتابخانه های عمومی را به بیش از ۱۰۰ هزار نفر برسانیم.

اسد بابایی افزود: زیست کتابخانه ای شعار ماست و ما باید مردم را دوباره با کتاب آشتی دهیم، و هر قدر محیط را شاداب و خدمات جنبی و بخشی را اعاده کنیم بیشتر میزبان مردم خواهیم بود.

مدیر کل نهاد کتابخانه های استان آذربایجان شرقی گفت: در شهر تبریز کتابخانه ها به اینترنت پرسرعت تجهیز شده و ۷۰ رشته فعالیت‌های فرهنگی و بخش کودک در بیشتر کتابخانه های استان نیز فعال شده است.

بابایی گفت: امروز سامانه ” الو کتاب ” در مرکز استان راه اندازی شده است و با یک تماس همکاران ما با هزینه ده هزار تومان کتاب را در درب منزل تحویل می‌دهند و در شهرستان شبستر هم به زودی راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: مرجع مجازی سامانه ما که شامل مقالات دانشگاهی و علمی معتبر است بارگزاری شده و مردم می‌توانند دانلود و از آن استفاده کنند.

مدیر کل نهاد کتابخانه های استان آذربایجان شرقی گفت: کتابخانه تربیت قدیمی ترین کتابخانه دولتی کشور مرمت و بازسازی شده و به زودی در بهمن ماه امسال افتتاح خواهد شد و در شهر جدید سهند کتابخانه ۳ هزار متری به بهره برداری خواهد رسید.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: طی ۱۵ سال گذشته در دنیا با پدیدار شدن فضای مجازی بحث کتابخوانی کم رنگ شده، اما با خدمات جنبی در بیشتر نقاط دنیا بحث کتاب دوباره فعال شده است.

بابایی گفت: راه توسعه از هر لحاظ فرهنگ است و این راه از کتابخانه ها می‌گذرد و ما می‌خواهیم کتابخانه در مسیر زندگی مردم قرار گیرد. متأسفانه طی غفلت دوسال اخیر با همه گیری کرونا، از نسل نوجوان که به نسل ضد معروف هستند غافل شدیم و باید ترویج فرهنگ کتاب خوانی را در فضای مجازی پیگیری کنیم.

وی از آموزش و پرورش خواست، وقت‌های بیکاری دانش آموزان را در کتابخانه ها بگذرانند و جمع خوانی کتاب برای کودکان داشته باشند تا این نسل با کتاب بیشتر انس بگیرند.

بیش از ۱۴۰ جلد کتاب توسط نویسندگان شهرستان شبستر چاپ شده است

محسنی رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر نیز با اشاره به برنامه‌های هفته کتاب اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۴۰ جلد کتاب توسط نویسندگان شهرستان شبستر چاپ شده است و در حاشیه این مراسم تجلیل از ۴۰ اثر آنها رونمایی شد.

وی گفت: چهارمین مینی بوس کتاب سیار استان آذربایجان شرقی با کمک خانواده خیر دنیابین در شبستر راه اندازی و تجهیز شده و به روستاهای مختلف منطقه سرویس دهی خواهد شد.

شایان ذکر است در این مراسم از ۴۰ کتاب جدید نویسندگان شهرستان شبستر رونمایی و از نویسندگان، مؤلفان و مروجان کتاب در حوزه‌های مختلف فرهنگ و ادب با اهدا تندیس و لوح تقدیر بعمل آمد.

انتهای پیام/ب

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.