کد خبر : 165242
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 نوامبر 2022 - 14:36

تجلیل از استاد عبدالعلی مجازی مولف و فولکلور شناس شانجان شبستر

تجلیل از استاد عبدالعلی مجازی مولف و فولکلور شناس شانجان شبستر

امروز چهارشنبه در مراسمی با حضور مسئولان شهرستانی و اصحاب فرهنگی منطقه از خدمات «عبدالعلی مجازی» مولف و فولکلور شناس شانجانی تجلیل به عمل آمد.

به گزارش شبستر خبر، مؤلف، ادیب، محقق و فولکلورشناس شانجانی، استاد عبدالعلی مجازی سالیان متمادی در زمینه حفظ و اشاعه‌ی ادبیات و به ویژه فرهنگ و فولکلور آذربایجان تلاش مستمر نمود.

وی با مطالعه و جمع‌آوری بیش از ۲ هزار جلد کتاب در زمینه‌های مختلف به ویژه تاریخ و شعر و ادبیات ترکی و فارسی، هم‌اکنون مجموعه‌ی ارزشمندی از این کتب را درکتابخانه‌ی شخصی منزلشان دارد.

وی از اولین بنیان‌گذاران انجمن‌های ادبی ترکی مانند: «شهریار درنگی» و «گونئی مدنیت اوجاغی» بوده و از مفاخر انجمن ادبی صابر، انجمن نباتی در تهران و نیز انجمن ادبی شیخ محمودشبستری است.

حاصل تلاش و تحقیقات وی در طی ۲۵ سال از عمر شریف وی کتاب ارزشمندی است با نام «شانجان، فولکلور- ادبیات» که در سال ۱۳۹۱ منتشر شده است. در این کتاب به معرفی تاریخچه و آداب و رسوم منطقه شهرستان شبستر و روستای شانجان پرداخته شده است.

این اثر از معدود کتاب‌های مونوگرافی است که به طور جامع و کامل به معرفی یک روستا پرداخته است و می‌تواند الگوی مناسبی برای سایر پژوهشگران علاقه‌مند باشد.

انتهای پیام/ب

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.