کد خبر : 165151
تاریخ انتشار : دوشنبه 31 اکتبر 2022 - 13:02

امام جمعه شبستر:

شهرداری ها در نامگذاری معابر و خیابان ها سیاست رواج سیره نبوی را اتخاذ کنند

شهرداری ها در نامگذاری معابر و خیابان ها سیاست رواج سیره نبوی را اتخاذ کنند

امام جمعه شهرستان شبستر گفت: شهرداری ها و مسئولین شهرها باید در نامگذاری معابر و خیابان ها سیاست رواج سیره نبوی را اتخاذ کنند.

به گزارش شبستر خبر،حجت الاسلام یونس کیانی در جلسه  شورای فرهنگ عمومی شهرستان شبستر اظهار کرد:در جریان حوادث اخیر که در کشور روی داد شبهاتی بین مردم به وجود آمد که این شبهات در زمان پیامبر نیز وجود داشت و مصداق بارز پاسخ به شبهه ها آیه “لا اکراه فی الدین” است .

وی افزود: این آیه صرفا” به معنای انتخاب دین نیست بلکه به همران آن نیز باید شریعت هم انتخاب شود و همراهی دین با شریعت انکارناپذیر است و در صورت پذیرقتن شریعت در اجرای حدود و احکام الهی صددرصد الزام و اجبار وجود دارد نمونه بارز آن حجاب و عفاف در جریان اغتشاشات اخیر می باشد که عده ای از مردم معتقد هستند که در دین هیچ اجباری نیست ولی پیامبر در آیات قرآن به این شبهات جواب قاطع داداه است و در همراهی دین با شریعت و اجرای قوانین و احکام آن جای هیچ تردید باقی نگذاشته است.

امام جمعه شبستر ابراز کرد: دانشجویان قشر آسیب پذیر جامعه هستند و بعد از اتمام مدرسه وارد فضای متفاوتی می شوند و دچار لغزش های زیادی در جامعه هستند که مسئولین دانشگاها و نهاد های دیگر باید در پاسخ گویی به شبهات اعتقادی و مذهبی آنها اهتمام ورزند و در جهت رواج اخلاق و سیاست نبوی و علوی تلاش کنند.

کیانی گفت :شهرداری ها و مسئولین شهرها باید در نامگذاری معابر و خیابان ها سیاست رواج سیره نبوی را اتخاذ کنند و همچنین مسئولین فضای مجازی این فضا را باید را با نام پیامبر جهت دهی نمایند و برای ایجاد وحدت بیشتر بین مسلمانان و سنی ها تدابیر لازم را بیندیشند.

وی در ادامه به موضوع دوم جلسه حمایت از تولید فیلم و کارهای هنری در زمینه رواج سنت و سیره نبوی اشاره کرد و گفت اداره فرهنگ و ارشاد و تبلیغات اسلامی باید در این مورد اقدامات اساسی را انجام دهند و همچنین در ادارت و نهاد های دولتی باید احادث نبوی به منظور رواج سنت پیامبر بر سر در اتاق ها نصب شود.

وی در پایان به تاکید در برگزاری همایش دختران انقلاب اشاره  کرد و گفت: همه نهاد ها و حوزه های شهرستان باید در اجرای این همایش و رواج ارزشهای رعایت حجاب و عفاف در جامعه برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ب

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.