کد خبر : 164600
تاریخ انتشار : شنبه 18 ژوئن 2022 - 10:07

فرماندار شبستر:

دریافت هرگونه وجه هنگام ثبت نام در قالب کمک به مدرسه از دانش‌آموزان ممنوع است

دریافت هرگونه وجه هنگام ثبت نام در قالب کمک به مدرسه از دانش‌آموزان ممنوع است

فرماندار شهرستان شستر گفت: دریافت هر گونه وجه در زمان ثبت نام در قالب کمک به مدرسه، در مدارس شهرستان شبستر ممنوع است.

به گزارش شبستر خبر، ایوب دهقان در  جلسه شورای آموزش و پرورش شبستر، ثبت نام دانش آموزان و رعایت محدوده بندی در این امر را یک امر مهم تلقی کرد و اظهار داشت: مسئولین بایستی بر فرآیند ثبت نام نظارت کامل داشته باشند تا والدین بدون هیچ دغدغه و نگرانی نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

وی افزود: طبق دستورالعمل ستاد ثبت نام نباید مدیران مدارس از دانش آموزان و اولیای آنها در هنگام ثبت نام وجهی را در قالب کمک به مدرسه دریافت کنند.

فرماندار شهرستان شبستر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ماده۱۸ قانون شوراهای آموزش و پرورش گفت: طبق قانون کلیه احداث‌کنندگان شهرهای جدید و شهرکهای مسکونی در تمام نقاط کشور و در داخل و خارج از حریم قانونی شهرها، مکلفند همزمان با تهیه و آماده‌سازی زمین یا ساخت واحدهای مسکونی و صنعتی‌به تناسب تعداد و سطح زیربنای این گونه واحدها نسبت به احداث و تأمین فضای آموزشی و پرورشی مورد نیاز در مقاطع مختلف بر اساس‌استانداردهای مصوب، بر طبق نظر شورای شهرستان یا منطقه‌اقدام کنند.

ابوالفضل اکرمی هم در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از عملکردها و فعالیتهای یک ماهه اخیر آموزش و پرورش منطقه و با اشاره به جلسات شورای آموزش و پرورش گفت: شورای آموزش و پرورش یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین شوراها در منطقه می باشد.

مدیر آموزش و پرورش شبستر در ادامه به امتحانات نهائی دانش آموزان اشاره و ابراز کرد: به حمدالله امتحانات نهائی دانش آموزان در دو حوزه دخترانه و پسرانه در حال برگزاری است و قرار است که نتایج این امتحانات انشاءالله سه روز بعد از پایان امتحانات استخراج شده و در اختیار دانش آموزان و اولیای آنان قرار بگیرد.

اکرمی با تاکید بر اینکه مدارس باقیمانده جهت سفارش کتب هرچه سریعتر اقدام کنند خاطرنشان کرد: تا به امروز بیش از ۹۶ درصد از دانش آموزان در سامانه ثبت کتاب سفارش داده اند.

وی با اشاره به موضوع ثبت نام دانش آموزان عنوان کرد: همواره موضوع ثبت نام دانش آموزان از دغدغه های جدی والدین است و همه تلاش ما در این راستا این است که با تکریم ارباب رجوع و در چارچوب قوانین و مقررات بستری را فراهم نماییم که اولیاء و دانش آموزان با آرامش خاطر نسبت به ثبت نام فرزندان خود اقدام نمایند.

وی تصریح کرد: اولیای محترم نسبت به ثبت نام دانش آموزان در نزدیکترین محل زندگی خود اقدام نمایند و هیچ گونه دغدغه ای نسبت به کیفیت آموزش نداشته باشند چرا که از تمامی ظرفیت ها برای ایجاد توازن و فرصت برابر آموزش برای سال تحصیلی جدید  استفاده گردیده است.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت منطقه کلاسهای تابستانی را فرصت مناسبی برای شکوفایی استعدادهای دانش آموزان در رشته های مختلف عنوان کرد و ادامه داد: در سال گذشته ۴۵۳۷ نفر از دانش آموزان در ۲۷ پایگاه ثبت نام کرده و در کلاسها شرکت کردند ولی امسال سعی داریم با افزایش تعداد پایگاههای تابستانی میزان جذب دانش آموزان را افزایش دهیم.

انتهای پیام/ب

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.