کد خبر : 164362
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 می 2022 - 20:42

میزان زکات فطره در شهرستان شبستر اعلام شد+جزئیات

میزان زکات فطره در شهرستان شبستر اعلام شد+جزئیات

دفتر امام جمعه شهرستان شبستر مقدار زکات فطره شهرستان را ۴۰ هزارتومان اعلام کرد.

به گزارش شبستر خبر، دفتر امام جمعه شهرستان شبستر ضمن عرض تبریک عید سعید فطر و با آرزوی قبولی طاعات و عبادات و صحت و سلامتی مؤمنین در ماه مبارک رمضان و دعای خیر برای تعجیل در ظهور حضرت صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و طول عمر با عزت مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (دامت برکاته العالیه)، مبلغ نقدی زکات فطره بر اساس محاسبه شرعی سه کیلوگرم گندم برای هر نفر در شهرستان شبستر مبلغ ۴۰ هزار تومان عنوان کرد.

یکی از اعمال واجب در روز عید فطر پرداختن زکات فطره است و پرداخت این زکات بر کسانی واجب است که در شب عید فطر اولاً مکلف باشند و ثانیاً فقیر نباشد و ثالثاً نان‌خور دیگران هم محسوب نشوند.

وقت پرداخت زکات فطره از شب عید است تا ظهر روز عید و به نظر رهبر معظم انقلاب و برخی فق‌های دیگر بنا بر احتیاط باید قبل از نماز عید زکات فطره را بپردازند و اگر کسی برایش این امکان وجود نداشت، یعنی دسترسی نداشت یا امکان پرداختن نبود لااقل جدا کند و کنار بگذارد تا بعداً ادا کند.

همان‌طور که می‌دانیم زکات فطره برای هر نفر معادل سه کیلوگرم قوت غالب (بیشترین مصرف) گندم، برنج، خرما و امثال این‌ها است که اگر معادل پولی آن هم پرداخت شود اشکالی ندارد.

برای مثال بر سرپرست یک خانواده‌ی ۴ نفره واجب است که ۱۲ کیلو از اقلامی که در بالا ذکر شد، به عنوان زکات فطره بپردازد و معمولاً قیمتی هر سال اعلام می‌شود برای هرنفر و معادل ۳ کیلو گرم قوت غالب است و برای این‌که مؤمنین وظیفه‌ی خود را بدانند و به راحتی به این وظیفه عمل کنند و زکات فطره را بپردازند.

انتهای پیام/۱۱۱/ب

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.