کد خبر : 164344
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 می 2022 - 0:21

امام جمعه شبستر مطرح کرد:

کارفرمایان به دغدغه‌های روحی کارگران توجه کنند/تاکید بر اهمیت انجام فرایض دینی در محیط‌های کاری

کارفرمایان به دغدغه‌های روحی کارگران توجه کنند/تاکید بر اهمیت انجام فرایض دینی در محیط‌های کاری

امام جمعه شبستر گفت: کارفرمایان علاوه بر توجه به دغدغه مالی کارگران به دغدغه‌های روحی آنها نیز توجه کنند تا رابطه کارگر و کارفرما تبدیل به یک رابطه صمیمی شود.

به گزارش شبستر خبر، حجت الاسلام یونس کیانی در دیدار با جمعی از تشکل‌های کارفرمایی و کارگری شهرستان شبستر اظهار داشت: رسیدگی به امور کارگران، برنامه ریزی برای رفع مشکلات و هدایت نیروی کار می‌تواند در تولید و اقتصاد اثرگذار باشد.

امام جمعه شبستر ضمن تاکید بر داشتن ایمان و باور در بین قشر کارگر گفت: فراهم کردن زمینه‌های رشد و ترقی کشور و در نتیجه تربیت نیروی کار همراه با علم و تجربه می‌تواند کشور را به نقطه خود کفایی در زمینه‌های مختلف سوق دهد. لذا کارگران باید به این باور داشته باشند که کار آنان گرچه برای دریافت دستمزد می‌باشد ولی کار آنان در اصل کمک به اقتصاد داخلی جامعه است.

وی با اشاره به اینکه دین اسلام دین منطق و عقلانیت است تاکید کرد: یکی از اساسی‌ترین بنیان‌های اجتماعی و اقتصادی یک جامعه، کارگران آن جامعه هستند. چراکه کار یک کارگر به گردش چرخ‌های توسعه یک ملت کمک شایانی کرده، و این یک اصل مهم در راه پیشرفت یک کشور است. در واقع در هر کاری باید توجه داشت کسانی که با رعایت موازین و اصول دینی و اسلامی، برای امرار معاش و اداره زندگی خود کارمی کنند، و از دنیاپرستی و ثروت اندوزی اجتناب می‌کنند، همواره مورد تقدیر هستند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شبستر ضمن تاکید بر فرهنگ سازی صحیح رابطه کارگر و کارفرما اظهار داشت: واحدهای تولیدی و خدماتی موفق واحدهایی هستند که رابطه کارگر و کارفرما مطلوب بوده و از این رابطه هردو بهره می‌برند لذا همه باید همکاری کنند و ضمن رعایت حقوق انسانی و شهروندی و حفظ شخصیت جامعه کارگری و کارفرمایی با برنامه ریزی مدون هفته کارگر را به بهترین شکل ممکن برگزار و از افراد نمونه، نخبه و دیگر تلاشگران بخش صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات و … به عنوان کارگران نمونه تجلیل شود.

امام جمعه شبستر گفت: امروز باید مسئولین ذیربط ضمن توجه به مشکلات قشر کارگر، و رفع تبعیض بین حق و حقوق کارگران در احقاق حقوق و رفع نیازهای آنان نقطه سنج باشند.

حجت الاسلام کیانی انجام فرایض دینی در محیط‌های کاری را با اهمیت خواند و خاطر نشان کرد: امیدواریم با در نظر گرفتن فرصت‌های لازم توسط کارفرمایان در واحدهای تولیدی برای انجام فرایض دینی، نشست‌های معنوی و توجیهی نیز برای تبیین مسائل دینی برای این قشر از جامعه برگزار شود.

در ابتدای این دیدار ایمانالی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شبستر گزارشی از فعالیت‌های این اداره در سال گذشته ارائه کرد.

انتهای پیام/۱۱۱/ب

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.