رئیس آموزش و پرورش صوفیان:
هدف از رتبه بندی معلمان ارتقا جایگاه و منزلت آنان است
رئیس آموزش و پرورش صوفیان گفت:هدف از اجرای نظام رتبه بندی ارتقاء منزلت و جایگاه معلمان در جامعه است.
رئیس آموزش و پرورش صوفیان در ادامه خاطر نشان کرد:هدف از اجرای نظام رتبه بندی ارتقاء منزلت و جایگاه معلمان در جامعه است.
وی در ادامه مفاد آیین نامه نظام رتبه بندی معلمان را تشریح و به سوالات مدیران مدارس در خصوص نظام رتبه بندی پاسخ داد و در پایان از مدیران مدارس خواست در مدارس با تشکیل شورای دبیران مفاد آیین نامه را برای معلمان اطلاع رسانی و تشریح کنند.
گفتنی است طرح رتبهبندی معلمان یکی از همان طرحهای بلاتکلیفمانده و پربحث در نظام تعلیم و تربیت است که هرچند در سند بالادستی آموزش و پرورش یعنی سند تحول بنیادین در مورد آن صحبت شده است اما از طرح موضوع تا اجرا، مسیری ۱۰ساله طی شد تا رتبهبندی معلمان بعد از توقف در ایستگاههای پاستور و بهارستان سرانجام برای معلمان به سرانجام برسد و آنطور که شواهد و اظهارات مسئولان آموزش و پرورش نشان میدهد از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ قابلیت اجرا دارد،
طرحی که بعد از کشوقوس فراوان میان شورای نگهبان و مجلس، سرانجام در اسفند ماه تصویب و به قانون تبدیل شد، بر این اساس ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در تاریخ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ این قانون را برای اجرایی شدن به وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد؛ وزارت آموزش و پرورش هم موظف است ضمن تدوین آییننامه اجرایی این قانون، آن را به مرحله اجرا درآورد.
آموزش و پرورش اخیراً آییننامه نظام رتبهبندی فرهنگیان را تدوین کرده است و عباس نجار سرپرست مرکز برنامهریزی منابع انسانی و امور اداری این وزارتخانه مدعی شد: در تدوین آییننامه مشارکت نمایندگان و معلمان را داشتیم.
انتهای پیام/۱۱۱/ب
برچسب ها :رئیس آموزش و پرورش صوفیان ، رتبه بندی معلمان ، صوفیان
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰